صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۷.۶ درصدی تورم در هند طی ماه اکتبر

تورم خرده فروشی هند طی ماه اکتبر برای نهمین ماه متوالی افزایش یافت و طبق اطلاعات دولت به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی به ۷.۶۱ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، تورم خرده فروشی هند طی ماه اکتبر برای نهمین ماه متوالی افزایش یافت و طبق اطلاعات دولت که روز پنجشنبه منتشر شد، به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی به ۷.۶۱ درصد رسید.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

به گفته تحلیلگران، این بالاترین سطح تورم خرده فروشی از ماه مه ۲۰۱۴ یعنی زمانی که نرخ تورم ۸.۳۳ درصد اعلام شده بود، محسوب می شود.

تورم ماه اکتبر برای هفتمین ماه متوالی همچنان بالاتر از سطح تحمل ۶ درصدی بانک مرکزی هند است که احتمال کاهش نرخ سود در جلسه آینده سیاست پولی این بانک که ماه آینده از ۲ تا ۴ دسامبر برگزار می شود را از بین می برد.

جوزف توماس، رئیس پژوهش در شرکت کارگزاری سهام “مدیریت ثروت امکای” گفت: “اقتصاد هند تحولات اقتصادی بی سابقه ای را پشت سر می گذارد و بنابراین انتظار می رود سطح قیمت ها نسبتاً بالاتر رود. اما تورم مداوم و بالا می تواند اقدام بانک مرکزی هند حتی از طریق کاهش نقدینگی آزاد را به همراه داشته باشد.

در طی ماه اکتبر، تورم در سبد غذایی از ۱۰.۶۸ درصد به ۱۱.۰۷ درصد در ماه سپتامبر افزایش یافت چرا که قیمت سبزیجات بالا ماند و پیاز نیز در این کشور با افزایش قیمت همراه بود.

در اوایل این ماه، مقامات دولت هند ابراز اطمینان کرده بودند که افزایش قیمت مواد غذایی به دلیل محدودیت های کرونایی رخ داده است و کاهش خواهد یافت چرا که اقدامات خود را برای عادی سازی عرضه انجام داده بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا