بانک و بیمهبیمه

آیا به حوادث رانندگی در ساعت منع تردد خسارت پرداخت می شود؟

در حالی انتشار برخی شایعات از ممنوعیت پرداخت خسارت بیمه به حوادث ناشی از تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در محدودیت‌های فعلی حکایت دارد که بیمه مرکزی ضمن تکذیب آن تاکید کرد در صورت بروز خسارت در ساعات منع تردد طرفین می‌توانند به روال سابق نسبت به اعلام و دریافت خسارت از شرکت بیمه اعلام کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های تردد در ساعاتی از شبانه روز اعمال شده که طی آن تردد خودروها به غیر از موارد استثنا از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع است.

در همین رابطه اخیرا شایعاتی مطرح شد مبنی بر این که اگر بین ساعت اعلام شده حادثه جانی یا مالی برای خودرویی رخ دهد خسارت قابل پرداخت نیست چرا که تردد ممنوع بوده و اگر خودروی حادثه دیده مجوز تردد نداشته باشد، امکان پرداخت خسارت به آن وجود ندارد.

اما پیگیری صحت و یا رد این موضوع از بیمه مرکزی با توضیحاتی به ایسنا همراه بود.

عباس خسروجردی – مدیر کل نظارت بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی -ضمن تکذیب اخبار منتشره مبنی بر عدم پرداخت خسارت از طرف شرکت‌های بیمه در ساعات منع تردد گفت که پرداخت خسارت در دوره اعتبار بیمه شخص ثالث اعم از خسارت‌های مالی و بدنی، بیمه حوادث راننده و همچنین بیمه‌های بدنه اتومبیل محدود به ساعت خاصی از شبانه‌روز نیست.

وی ادامه داد: در این صورت شرکت‌های بیمه با رعایت مقررات قانون بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه بدن اتومبیل مکلف به جبران خسارات وارده در تمام ایام و ساعات هستند.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی یادآور شد: در صورت بروز خسارت در ساعات منع تردد نیز بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان می‌توانند طبق روال سابق نسبت به اعلام و دریافت خسارت از شرکت بیمه مربوطه اقدام کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا