بین الملل

بیکاری و کسری بودجه اندونزی به علت کرونا افزایش یافت

وزیر مالی اندونزی اعلام کرد پاندمی کرونا در ماه‌های اخیر باعث افزایش کسری بودجه دولت و افزایش جمعیت بیکاران این کشور شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، خانم سری مولیانی، وزیر مالی اندونزی اعلام کرد پاندمی کرونا در ماه‌های اخیر باعث افزایش کسری بودجه دولت و افزایش جمعیت بیکاران این کشور شده است.

مولیانی گفت در بازه ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ کسری بودجه اندونزی به ۷۶۴.۹ تریلیون روپیه (معادل ۵۴.۱۵ میلیارد دلار) یا ۴.۶۷ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است.

او گفت درآمد دولت در این بازه ۱۰ ماهه ۱۵.۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته سقوط کرده و به ۱,۲۷۶.۹ تریلیون روپیه (معادل ۹۰.۳۹ میلیارد دلار) رسیده است. این تنها ۷۵.۱ درصد بودجه هدف تعیین شده در برنامه بودجه امسال دولت است.

او در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جمعیت بیکاران اندونزی در ماه آگوست به علت پاندمی کرونا ۲.۶۷ میلیون نفر افزایش یافته و به ۹.۷۷ میلیون نفر رسیده است. به این ترتیب نرخ بیکاری در این ماه به ۷.۰۷ درصد افزایش یافته است.

او گفت: هرچند افزایش نرخ بیکاری باعث شده تا سطح رفاه خانوارها کاهش یابد اما کمک‌های مالی به موقع دولت فشار را از روی دوش خانوارها برداشته است.

 ‌

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا