انرژی

اظهار نظر زنگنه درباره اثر آغاز کار رئیس جمهور آمریکا بر فروش نفت ایران

ایسنا/خوزستان وزیر نفت در خصوص روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران گفت: باید چند روزی صبر کنیم.

بیژن زنگنه در حاشیه افتتاح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یکی از بزرگترین پروژه‌های مربوط به تامین خوراک پتروشیمی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: دو پروژه دیگر از جمله پتروپالایش کنگان و پروژه ستاد اجرایی فرمان امام در عسلویه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید و هر دو پروژه تامین‌کننده خوراک صنایع پایین‌دستی پتروشیمی هستند.

همچنین بخوانید

وزیر نفت تصریح کرد: پایین‌دست پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، پتروشیمی‌هایی هستند که باید تکمیل و یا احداث شوند. پروژه گچساران، خود یک پروژه اولفین بالای یک ملیون تن است که خوراک دو پلی‌اتیلن را تامین می‌کند.

زنگنه ادامه داد: در این محل قرار است یک پالایشگاه کوچک بنزین با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در روز و یک واحد PDH با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن احداث شود. اجرای این طرح‌ها برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت و برداشت یا بازیافت عمیق از مولکول‌های سنگین گاز بسیار مهم است.

وی افزود: اجرای NGL۳۲۰۰ و NGL۳۱۰۰ و جمع‌آوری گازهای خارک نیز جزو برنامه‌های وزارت نفت است و تصمیمات در این زمینه اتخاذ شده و کارها در حال انجام است.

وزیر نفت گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت؛ ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر طی شده است.

زنگنه در خصوص نقش مناطق نفتخیز جنوب در تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: مناطق نفتخیز جنوب باید خوراک این پالایشگاه را تامین کند و در اجرای طرح‌هایی که در اختیار دارد سریع‌تر عمل‌ کند.

وی در خصوص روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران نیز تصریح کرد: باید چند روزی صبر کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا