صنعت، معدن، تجارتمعدن

راه اندازی نخستین اسکله بندر پارسیان با فرمان دکتر روحانی / اسکله شماره ۵ پارسیان، نخستین اسکله ۱۰۰درصد ایرانی است

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، گفت: اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، نخستین اسکله ۱۰۰ درصد ایرانی است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید علی اصغر علامه که امروز در آیین افتتاح نخستین اسکله بندر پارسیان گزارش به رییس جمهور ارایه می داد، افزود: این پروژه توسط قرارگاه خاتم و با سرمایه گذاری ۱۶۵۰ میلیارد تومانی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اثرات راه اندازی طرح فوق در غرب استان هرمزگان، اظهار داشت: ۱۱۰۰ شغل مستقیم با اجرای این پروژه ایجاد شده است. به گفته علامه، با راه اندازی تمام اسکله های بندر پارسیان، تحولی اساسی در رفع محرومیت جنوب کشور به ویژه غرب هرمزگان رخ می دهد.
وی کل مساحت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان را حدود ۱۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این منطقه قرار است هاب سوم پتروشیمی کشور و یکی از قطب های تولید فولاد شود.

آغاز پروژه های جدید در :پارسیان»
مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: همزمان با افتتاح نخستین اسکله منطقه، عملیات اجرایی دو طرح پتروشیمی، یک طرح فولادی و یک پروژه شیرین سازی آب، آغاز شد.

همچنین بخوانید

دو درخواست برای منطقه پارسیان
علامه در سخنانش از رئیس جمهور درخواست کرد که سهمیه میعانات گازی منطقه ویژه پارسیان اختصاص یابد.
وی در ادامه خواستار موافقت معاونت علمی ریس جمهور با تبدیل پارسیان به مرکز کارخانه های نوآور فولادی، صنایع معدنی و پتروشیمی شد‌.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا