صنعت، معدن، تجارت

برنامه شرکت روسی برای تولید ۵ تا ۶ میلیون دوز واکسن کرونا در ماه

شرکت زیست فناوری "بایوکد" روسیه اعلام کرد که تولید واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" را در تابستان امسال به ۵ تا ۶ میلیون دوز در ماه خواهد رساند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی تورگوف، معاون مدیرکل شرکت زیست فناوری بایوکد Biocad در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعتی اینوپروم Innoprom اعلام کرد که این شرکت به تولید ماهانه دو میلیون واکسن کرونای “اسپوتنیک وی” دست یافته است و در تابستان قصد دارد ۵ تا ۶ میلیون دوز در ماه تولید کند.

وی در ادامه تاکید کرد که این شرکت از زمان شروع تولید واکسن در تأسیسات خود از نوامبر سال گذشته، حدود ۳ میلیون دوز تولید کرده است.

همچنین بخوانید

تورگوف در پاسخ به این سوال که تولید ماهیانه ۵ الی ۶ میلیون دوز چه زمانی صورت خواهد گرفت، گفت: ما به تدریج به آن سطح می رسیم.

وی افزود: من فکر می کنم نزدیک به نیمه دوم سال، در ماه ژوئن یا ژوئیه خواهد بود. طی شش ماه اول سال ۲۰۲۱، این شرکت تقریبا ۴ الی ۶ میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد.

شرکت بایوکد (مستقر در سن پترزبورگ) توافق نامه ای را با موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه در زمینه تولید صنعتی واکسن “اسپونیک وی” Sputnik V در سپتامبر ۲۰۲۰ امضا کرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا