بین الملل

تا ۳ سال آینده، هر سال ۱۵ بانک روسیه منحل می شود

یک آژانس اعتبار سنجی روسیه پیش بینی کرد که سالانه حداقل ۱۵ بانک در مدت سه سال آینده به طور داوطلبانه بازار مالی این کشور را رها خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس اعتبار سنجی “اکسپرت آر ای” روسیه پیش بینی کرد که سالانه حداقل ۱۵ بانک در مدت سه سال آینده به طور داوطلبانه بازار مالی این کشور را رها خواهد کرد.

در گزارش این آژانس درباره چشم انداز بخش بانکی روسیه آمده است: طبق انتظار ما در طی سه سال آینده تعداد موارد انحلال موسسات اعتباری زیاد خواهد بود.

همچنین بخوانید

این آژانس افزود: پیش بینی ما این است که هر سال حداقل ۱۵ بانک به عنوان بخشی از برنامه ادغام با بانک های بزرگتر و یا به دلیل انصراف داوطلبانه، بازار را رها خواهند کرد.

به گفته تحلیلگران، در سال ۲۰۲۰ تعداد انحلال داوطلبانه بانک ها برای اولین بار از تعداد مجوزهای فراخوان شده بیشتر شده است (۲۲ سازمان اعتباری در مقابل ۱۶).

قابل توجه است که تعداد بانک هایی که با سایر بانک ها ادغام شده اند در سه سال گذشته (۱۰-۱۲) ثابت بوده است، در حالی که تعداد بانک هایی که داوطلبانه مجوز خود را لغو کرده اند از دو در سال ۲۰۱۹ به ۹ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این آژانس معتقد است با وجود رشد نرخ بهره وام، بانک ها به سختی حاشیه سود خالص خود را در سطح سال ۲۰۲۰ حفظ می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا