انرژی

آمادگی تولیدکنندگان و پالایشگاه‌های آمریکایی برای طوفان گرمسیری

تولیدکنندگان نفت و گاز از مکزیک تا لوییزیانا در هفته جاری با نزدیک شدن یک طوفان گرمسیری که ممکن است به گردباد تبدیل شود، آماده بارندگی سنگین و وزش‌ بادهای شدیدی می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرکز طوفان ملی آمریکا اعلام کرد طوفان گرمسیری هاروی که مکزیک را درنوردیده است، به احتمال ۹۰ درصد در دو روز آینده به گردباد تبدیل می‌شود.

به گفته مسئولان هواشناسی آمریکا، این طوفان ممکن است به یک گردباد رده اول با سرعت باد حداقل ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تبدیل شود و تا پایان هفته به سوی مرکز تگزاس حرکت کند.

همچنین بخوانید

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، خلیج مکزیک آمریکا مرکز حدود ۱۷ درصد از تولید نفت خام و ۵ درصد از گاز طبیعی خشک این کشور است و بیش از ۴۵ درصد از ظرفیت پالایش کشور در منطقه “گلف کاست” واقع شده است.

بارندگی سنگین یا وزش بادهای شدیدی ممکن است تولید نفت و گاز را مختل کند زیرا شرکت‌ها به تخلیه سکوها در خلیج مکزیک اقدام می‌کنند و پالایشگاه‌هایی که در امتداد ساحل قرار دارند با خطر بروز سیل روبرو هستند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های عمده فروشی بنزین در منطقه “گلف کاست” روز سه شنبه در آستانه نزدیک شدن طوفان اندکی افزایش یافت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا