اقتصاد کلان

غفلت مناظره اقتصادی از چالش‌های مهم اقتصادی! 

با توجه به اینکه امروز اولین مناظره انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، یک کارشناس اقتصادی ضمن انتقاد از  نادیده گرفته شدن بسیاری از موضوعات و چالش‌های اقتصادی مهم در این مناظره، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری زمانی که وعده‌هایی را مطرح می‌کنند حتما منابع مالی برای آن‌ها درنظر بگیرند تا به مشکلات اقتصادی اضافه نشود. 

کامران ندری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحلیل کلیات اولین مناظره انتخاباتی میان کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: روند مناظره از منظر طرح سوالات وضعیت مناسبی نداشت و سوالاتی خوبی پرسیده نشد. در  پاسخ به این سوالات هم کاندیداها صرفا از وضعیت اقتصادی چون تورم بالا، بیکاری، رشد سرمایه گذاری پایین، فساد گسترده و … گفتند که تمام مردم از آن اطلاع دارند و تکرار مکررات است. 

همچنین بخوانید

وی افزود: همچنین برای وعده‌هایی که از سوی نامزدها مطرح شد، صحبتی از منابع مالی پیش بینی شده برای آن‌ها به میان نیامد و نکاتی هم از سوی آن‌ها مطرح نشد که این اطمینان خاطر را ایجاد کند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور برنامه و عزم جدی دارند. علاوه براین، وعده دادن برای طرح‌ها و پیشنهادهایی که پشتوانه مالی ندارند، می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد و به مشکلات اقتصادی دامن بزند. 

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در اولین مناظره به چالش‌های اصلی اقتصاد چون انحصارات موجود در اقتصاد ایران، تعارض منافع، اقتصاد سیاسی و… پرداخته نشد و در طول این مناظره، نامزدها بیشتر به تبیین وضع موجود پرداختند و حتی به صورت کامل نیز چالش‌ها و وضعیت فعلی اقتصاد مورد بررسی قرار نگرفت. 

ندری در پایان تاکید کرد: وعده‌هایی که از سوی نامزدها مطرح می‌شود، باید یک پشتوانه مالی هم برای آن‌ها درنظر گرفته شود زیرا، اکنون دولت با کسری بودجه مواجه است و پیش بینی نکردن منابع برای وعده‌ها به کسری‌های مالی دولت دامن می‌زد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا