ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بنیانگذار فاکسکان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تایوان شد

«تِری گو» که بنیانگذار گروه فناوری فاکسکان است، تصمیم خود برای حضور مستقل در انتخابات ریاست جمهوری تایوان را اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، گو روز دوشنبه در مراسمی در تایپه، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. برای این که نامزدی او در این انتخابات رسمی شود، وی به دریافت امضای حدود ۹۰۰ هزار رای دهنده نیاز دارد.

همچنین بخوانید

گو با پیوستن به رقابت انتخاباتی، به شانس نامزد حزب مخالف دولت که از روابط نزدیک‌تر تایوان و چین حمایت می‌کند، ضربه می‌زند. طبق نظرسنجی بنیاد نظر عمومی تایوان که در ژوئیه انجام شد، تنها ۱۵.۲ درصد از پاسخ دهندگان، به «تِری گو» رای خواهند داد.

بنیانگذار فاکسکان در زمان اعلام نامزدی خود گفت: به دلیل نگرانی از وضعیت ژئوپلیتیکی و اقتصادی تایوان و باور قوی به دموکراسی تایوان، در چند ماه گذشته، تلاش کردم احزاب مخالف را متحد کنم اما تلاش‌هایم پیشرفت صفر داشتند زیرا احزاب دیگر، ملاحظات خاص خود را دارند. وی وعده داد سرانه تولید ناخالص داخلی تایوان را بالاتر از سرانه سنگاپور خواهد برد.

«تِری گو» پیش از این هم در رقابت ریاست جمهوری شرکت کرده بود. وی در سال ۲۰۱۹، اداره فعالیت‌های فاکسکان را به مدیریت جدید داد تا در رقابتی انتخابات شرکت کند اما تلاش او ناموفق بود.

گو، بخش عمده ثروت هفت میلیارد دلاری خود را از فاکسکان به دست آورده است که از اواخر دهه ۱۹۸۰، دستگاه‌های مختلف را برای شرکت‌هایی نظیر اپل و سونی در چین تولید می‌کند. عمده دستگاه‌های اپل همچنان در قطب تولید اصلی فاکسکان در چین تولید می‌شوند که به «آیفون سیتی» شهرت دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، «تِری گو» به عنوان بزرگترین سهامدار در فاکسکان، این نگرانی که حضور پررنگ این شرکت در چین، او را در معرض فشارهای پکن قرار می‌دهد را رد کرد و گفت: اگر حکومت کمونیستی چین تهدید کند دارایی فاکسکان در چین را مصادر می‌کند، خواهم گفت: بله لطفا این کار را انجام دهید. وی گفت: می‌توانم ثروت شخصی خود را در قبال صلح برای تایوان، فدا کنم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا