بین الملل

توقف واردات زباله به چین /امارات باید کوه‌های زباله را بسوزاند

امارات متحده عربی به دنبال قطع واردات زباله توسط چین و ایجاد کوه‌های زباله در این کشور یکی از بزرگترین تاسیسات تبدیل زباله به انرژی جهان را می‌سازد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، امارات متحده عربی به دنبال قطع واردات زباله توسط چین و ایجاد کوه‌های زباله در این کشور یکی از بزرگترین تأسیسات تبدیل زباله به انرژی جهان را می‌سازد.

دوبی یک نیروگاه ۱.۱ میلیارد دلاری می‌سازد که با سوزاندن زباله انرژی برق تولید خواهد کرد.

یک نیروگاه کوچک‌تر از این نوع که اولین مورد در امارات است به زودی در امیرنشین شارجه ساخته خواهد شد. در صورت تکمیل دو نیروگاه زباله‌ای دیگر در ابوظبی، امارات متحده عربی دو سوم زباله‌ای را که در حال حاضر تولید می‌کند به این روش استفاده خواهد کرد.

ایجاد این نیروگاه‌ها منتقدان زیادی داشته است چراکه آلودگی حاصل از سوزاندن زباله آلایندگی هوا در امارات را افزایش خواهد داد و این کشور را از هدف کاهش آلایندگی کربنی خود دور خواهد کرد. اما مسئولان این کشور در مواجهه با کوه‌های بزرگ پلاستیک که در شهرهای آن در حال شکل گرفتن هستند راه‌های زیادی پیش رو ندارند.

بازیافت زباله بسیار هزینه بر است و مستلزم سرمایه‌گذاری‌های بزرگی می‌باشد اما در پایان انرژی برقی هم تولید نمی‌کند.

راه دیگر هم که ارسال زباله به سایر کشورها بود هر روز سخت‌تر می‌شود. چین که بزرگترین واردکننده زباله در جهان بود اعلام کرده که دیگر زباله واحد نخواهد کرد و کشورهای دیگری مانند ترکیه که قبلاً زباله وارد می‌کردند حالا با فشار منتقدان و فعالان زیست محیطی روبرو هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا