امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بانک‌ها ۱۵درصد تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند

گرمسار – عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بخش خصوصی و بانک‌ها باید میدان دار اقتصاد پویای بخش کشاورزی باشند، گفت: بانک‌ها ۱۵درصد تسهیلات خود را به این بخش اختصاص دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، غلامرضا کاتب بعدازظهر پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید خوراک دام و طیور گرمسار با  حضور وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه مشکل فعلی اشتغال در کشور اعتبار نیست بلکه به تدبیر نیاز دارد، ابراز داشت: با درآمدهای نفتی نمی‌توان کشور را اداره کرد لذا باید به‌سوی بخش خصوصی و فعال کردن سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات دامی و تعاونی‌ها حرکت کرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به‌منظور برخورداری کشاورزان از تسهیلات بانک‌ها مقرر شد تا بانک‌های غیر از کشاورزی سالانه ۱۵درصد از تسهیلات خود را به این بخش اختصاص دهند و همچنین سهم دو درصدی تسهیلات بانکی برای کشاورزان منظور شد.

همچنین بخوانید

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تاکنون گام‌هایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌شده اما کافی نیست، ابراز داشت: وجود پنج هکتار کشت باریجه در استان سمنان و تولید دو میلیون و ۲۰۰هزار تن گوشت در کشور تنها بخشی از پتانسیل‌های موجود است لذا این مهم می‌طلبد تا به‌سوی برند سازی محصولات و ایجاد صنایع تبدیلی به‌منظور صادرات به دیگر کشورها حرکت کنیم.

کاتب در ادامه تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از ارقام محصولات کشاورزی استان سمنان به دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم توسط دلالان خریداری‌شده و در مناطق دیگر بانام و تجاری غیر از شهرهای استان به دیگر کشورها صادر می‌شود لذا با برند سازی محصولات کشاورزی استان و ایجاد صنایع مهم‌ترین نیازی است که باید به آن پاسخ گفت.

وی افزود: تراز تجاری کشور در سال ۹۲ از هشت میلیارد دلار منفی به سه میلیون دلار منفی رسید و با تلاش و برنامه‌ریزی دولت، تولیدات بخش کشاورزی به ۱۱۸میلیون تن رسید که نشان می‌دهد ایجاد زنجیره‌های تولید ازجمله ضرورت‌های عرصه محصولات کشاورزی در بازارهای خارجی است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا