امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آبیاری نوین در نخلستان‌های آبپخش توسعه می‌یابد

بوشهر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، شبکه‌های آبیاری نوین در نخیلات آبپخش توسعه می‌یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد بعد از ظهر جمعه در بازدید از پروژه شبکه‌های آبیاری تحت فشار نخیلات آبپخش اظهار داشت: آب یکی از مهمترین چالش‌ها در حوزه کشاورزی است که باید تلاش ویژه‌ای به منظور استفاده بهینه از آب کشاورزی صورت گیرد.

وی توسعه و تقویت زیرساخت آبیاری نوین را بسیار مهم دانست و بیان کرد: طرح‌های اصلاح روش‌های آبیاری با هدف ارتقا کمی و کیفی محصول خرما انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در راستای اصلاح روش آبیاری، فاز اول پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان با اعتبار بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: در این راستا پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات اعتماد ۶۵ میلیارد تومان در سال جاری در منطقه آب‌پخش در حال اجرا است و فاز بعدی این پروژه با تأمین اعتبار در سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

ساداتی نژاد ادامه داد: گفت: زنجیره خرما به دلیل اشتغال زایی و ارزش افزوده، به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر مورد توجه دولت سیزدهم است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای اولین بار در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف اعتباری به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح نخیلات اختصاص یافته است که امیدواریم در سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این بازدید گفت: پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار آب آب‌پخش در مساحت یک‌هزار و ۵۰ هکتار و برای ۱۵۷ هزار اصله نخل در حال اجرا است.

محمدتقی منوچهری ادامه داد: این پروژه به طول ۸۰ کیلومتر و در ۳۲ مزرعه اجرا می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا