اقتصاد کلان

حدادی: شجاعت دولت در ایجاد نظام سیستمی برای جلوگیری از رانت نقطه قوت لایحه بودجه است

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار بودجه انتظار رهبری و مجلس بوده که آغاز شده و حالا نیاز است که نمایندگان با موافقت با کلیات بودجه به کامل شدن اصلاح ساختار کمک کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی حدادی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ضرورت هم‌افزایی و وحدت بین دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: خدمت‌گزاری صادقانه در گرو این است که با وحدت در راستای رفع مشکلات قدم برداریم.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱، شجاعت دولت در ایجاد نظام سیستمی برای جلوگیری از رانت و فسادهای جامعه است. همچنین اصلاح ساختار بودجه انتظار رهبری و مجلس بوده که آغاز شده و حالا نیاز است که نمایندگان به کامل شدن اصلاح ساختار کمک کنند. افزایش سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و پیش‌بینی منابع قابل توجه برای رشد اقتصادی و ایجاد ثبات در سطح کشور از دیگر نقاط قوت بودجه است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه انضباط‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده می‌شود، گفت: توجه لایحه بودجه به تأمین و تولید مسکن برای اقشار مختلف جامعه، پیش‌بینی افزایش مالیات برای جلوگیری از فرار مالیات از دیگر خوبی‌های لایحه بودجه است. در همین مجلس قانون مالیات عایدات را مصوب کردیم. امروز دولت اخذ مالیات از عایدی سنگین را در نظر گرفته است. امروز با این موضوع مواجهیم که از کارگران و کارمندان پیش از دریافت حقوق، مالیات می‌گیریم اما کسانی که درآمدها و عایدات سنگین داشتند، فرار مالیاتی کردند.

وی از رابطه دولت و بانک مرکزی در راستای عدم استقراض دولت از بانک مرکزی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سخن گفت و تصریح کرد: دولت در راستای عدم خلق پول شجاعت دارد، این شجاعتی که دولت پس از هشت سال دارد، ستودنی است. همچنین تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها و تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت یکی از محاسن بودجه است. بخشی از مالیات استان یا مازاد مالیات به استان‌ها اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی از مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: حمایت از تولید و پروژه‌های‌ نیمه‌تمامی که می‌توان با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام‌ برسد، در بودجه دیده می‌شود. از همه مهم‌تر با بودجه ۱۴۰۱، صادرات غیرنفتی در سطح استان‌ها قطعا افزایش خواهد یافت. ایجاد ثبات اقتصادی با هدف‌گذاری مشخص از دیگر نقاط مثبت لایحه بودجه است.

حدادی در پایان از در نظر گرفتن منابعی برای رتبه‌بندی معلمان، قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده و افزایش پایه ‌پولی و کاهش انتشار اوراق خبر داد و از کلیات بودجه ۱۴۰۱ دفاع کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا