بین الملل

سازمان تجارت جهانی در مناقشه تجاری با آمریکا، از چین حمایت می کند

سازمان تجارت جهانی از تصمیم سران چینی برای اقدامات متقابل تعرفه ای علیه ایالات متحده حمایت خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنکار مهر به نقل از راشاتودی، سازمان تجارت جهانی (WTO) این هفته به چین اجازه داد تا با تعرفه ۶۴۵ میلیون دلاری واردات آمریکا در سال به دلیل عدم رعایت قوانین تجارت بین‌الملل از سوی واشنگتن، مقابله به مثل کند. این پرونده بخشی از یک دعوای تجاری ده ساله بر سر تعرفه‌های ضد یارانه‌ای آمریکا بر کالاهای چینی است.

این اختلاف به سال ۲۰۱۲ برمی گردد، زمانی که واشنگتن بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بر روی ۲۲۰۰ محصول چینی از جمله کاغذ، پنل‌های خورشیدی و سیم‌های فولادی وضع کرده بود، پکن برای به چالش کشیدن آمریکا و وضع عوارض جبرانی بر کالاهای آمریکایی از سازمان تجارت جهانی درخواست کمک کرده بود.

پکن در ابتدا از این نهاد تجاری خواسته بود تا حق اعمال تعرفه بر ۲.۴ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را به آن اعطا کند، اما بعداً آن را به ۷۸۸.۷۵ میلیون دلار کاهش داد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، گفت: چین از آمریکا می‌خواهد که از بهانه‌های واهی دست بردارد و فوراً برای اصلاح اشتباهات خود در سیاست‌های بازرگانی، تجاری خود علیه چین تجدید نظر کند.

حکم سازمان تجارت جهانی دومین باری است که چین را مجاز به مقابله با عوارض ضد دامپینگ ایالات متحده کرده است.

در نوامبر ۲۰۱۹، سازمان تجارت جهانی به پکن اجازه داد تا حداکثر ۳.۵۸ میلیارد دلار بر واردات محصولات آمریکایی تعرفه اعمال کند.

ایالات متحده توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ بر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه‌های اعمال کرده است که بیشتر آنها هنوز به قوت خود باقی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا