امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نبود داده و اطلاعات درست و دقیق بزرگترین چالش بخش کشاورزی کشور

ارومیه – وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر نبود داده و اطلاعات درست و دقیق از بخش کشاورزی مهمترین درد و چالش این بخش در کشور به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی با محوریت سیب اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون داده و اطلاعات درست و دقیقی از بخش کشاورزی در کشور نداریم، افزود: تا زمانی که این خلأ جبران نشود نمی‌توانیم برنامه ریزی درستی برای توسعه این بخش داشته باشیم.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به بیان اعداد و ارقام متفاوت از بخش کشاورزی به خصوص در جلسه امروز افزود: امکان ندارد مدیری بتواند بدون داشتن داده و اطلاعات دقیق و درست برنامه ریزی درستی داشته باشد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه شش ماه از فعالیت دولت سیزدهم نمی‌گذرد یک روز به بنده اعلام کردند یک میلیون دام مازاد در بخش عشایری داریم باید چاره اندیشی شود، گفت: امروز اعلام می‌کنند در بخش دام کمبود داریم کسی نیست بپرسد یک میلیون دام مازاد عشایر کجا رفت؟ همه این موارد ناشی از نبود داده و اطلاعات درست از بخش کشاورزی بوده و درد بزرگی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نیازمند بانک اطلاعاتی جامع در بخش کشاورزی برای برنامه ریزی منسجم هستیم، گفت: چرخه اقتصاد با واردات و صادرات رونق می‌گیرد و بخش کشاورزی نیز در مقایسه با سایر بخش‌ها در این زمینه از اهمیت بیشتری دارد.

ایجاد رصد خانه آمار در وزارت جهاد کشاورزی

وی ادامه داد: این نخستین سفر من است که در قالب هیئت دولت نیست و یک سفر ویژه است چون آذربایجان عربی قطب کشاورزی و بهشت کشاورزی است و جایگاهش در امنیت غذایی غیر قابل انکار است، مشکلاتی که امروز شنیدم مربوط به گذشته است آمده ام تا با کمک هم آستین‌ها را برای رفع اش بالا بزنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای تقویت بخش کشاورزی ۵ اولویت اصلی داریم که با برنامه مشخص اجرایی می‌کنیم افزود: با توجه به اینکه در حوزه کشاورزی داده و اطلاعات نداریم ایجاد رصد خانه آمار در وزارت کشاورزی نخستین برنامه ما است که تا پایان ۱۴۰۱ فاز اولش را ایجاد می‌کنیم تا بر اساس آن برنامه ریزی های بهتری انجام بدیم.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی قطب کشاورزی و بهشت باغداری ایران به شمار می رود، افزود: برای وزارت جهاد آذربایجان غربی از استانهایی است که در امنیت غذایی ایران جایز اهمیت بوده و نگاه ویژه ای به این استان داریم.

این خبر تکمیل می‌شود….

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا