امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره انجام ‌شده و ۳۰ درصد از سندهای این دو شهرستان نیز صادر شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد همزمان با جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی کشور در مراسم اهدای نمادین اسناد صادره اراضی کشاورزی به ۵ بهره‌بردار که به ‌صورت وبیناری در محل استانداری زنجان برگزار شد، گفت: رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره انجام‌ شده و ۳۰ درصد از سندهای این دو شهرستان نیز صادر شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی برای سنددار کردن اراضی کشاورزان، یادآور شد: براساس قانون باید تا پایان سال ۹۹ تمامی اراضی کشور سنددار می‌شده که این مهم اتفاق نیفتاده است.

ساداتی‌نژاد با بیان این که در حال حاضر عزمی جدی برای سنددار کردن اراضی رقم خورده است، تصریح کرد: بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم جشن‌ سنددار کردن اراضی را برگزار کنیم.

به گفته وی، داشتن سند تک‌برگ برای کشاورزان بسیار اهمیت دارد و در این راستا به ‌زودی کاداستر تمامی اراضی کشور به پایان خواهد رسید و کشاورزان می‌توانند با سنددار بودن اراضی‌ به فعالیت‌هایشان بپردازند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که رفع تداخلات ۱۰۰ درصدی در این دو شهرستان نقشه راهی برای اجرا در سایر شهرستان‌ها خواهد بود، گفت: برای این منظور تقویم زمانی باید طراحی شود تا مشخص شود در چه زمانی رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی در چه شهرستانی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر تصمیم‌گیری برای موضوعات اراضی براساس شرایط روز، بیان داشت: در این صورت هم کشاورزی حفظ می‌شود و هم خلاف قانون تغییر کاربری اراضی را شاهد نخواهیم بود.

رصد و مانیتورینگ راه حل عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این نشست رصد و مانیتورینگ را راه‌حل عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی برشمرد و افزود: باید اطلاعات اراضی به ‌صورت شفاف و یکپارچه مورد رصد و مانیتورینگ قرار گیرد.

محمدعلی شجاعی بیان کرد: افزایش نیروی انسانی و ماشین‌آلات در جلوگیری از تغییر اراضی جایی ندارد.

همواری راه برای سنددار شدن اراضی کشاورزی و باغی

استاندار زنجان نیز در این مراسم گفت: پیرو مصوبات سفر رئیس‌جمهور مسیر سنددار شدن اراضی کشاورزی و باغی هموار شده و خوشبختانه مشکلات بین دستگاه‌ها در استان برطرف شده است.

محسن افشارچی با بیان این که تداخلات اراضی دو شهرستان خرمدره و سلطانیه رفع شده است، افزود: در حال رفع تداخلات اراضی برای سایر شهرستان‌ها هستیم.

سنددار کردن اراضی راهی برای تقویب حوزه کشاورزی

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم اهدای نمادین سند اراضی به بهره‌برداران، گفت: این مهم برای تقویت حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و همچنین حمایت‌های حوزه چرخه مالی مانند دریافت تسهیلات برای کشاورزان را آسان خواهد کرد.

سید البرز حسینی ادامه داد: قطعاً صدور اسناد اراضی به کاهش دعاوی در حوزه قضایی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید مشاورین با تسلط به مسایل عرفی منطقه برای نقشه‌برداری انتخاب شوند، افزود: شهرستان خدابنده پایه کشاورزی مطلوبی در استان و کشور دارد و صدور اراضی برای این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا