بانکبانک و بیمه

اولین بانکی که قراردادهای فاینانس را استارت زد


پس از توافق برجام، سیستم بانکی کشور رویکرد جدی در ورود مجدد به سیستم مالی دنیا داشته تا بتواند براساس استانداردهای روز بانکداری با تجدید ساختار، خود را با نظام بانکی بین الملل هماهنگ نماید.

به گزارش خبرنگار (ECOIDEAL)، بانک صنعت و معدن نیز به عنوان بانکی که تجربه بالایی در زمینه تعاملات بانکداری بین المللی دارد، برای بازیابی موقعیت گذشته خود برنامه ریزی کرده است.

توسعه روابط کارگزاری، خطوط اعتباری خارجی، جذب منابع و مشارکت های بین المللی از پروژه های تعریف شده در برنامه راهبردی این بانک است که به تجهیز منابع و افزایش تراکنش های کارگزاری بانکی سرعت خواهد بخشید تا از رهرو آن بانک بتواند نقش آفرینی موثرتری در عرصه تامین مالی توسعه ای کشور داشته باشد.
برای زمینه سازی اجرای پروژه مذکور، باید الزاماتی فراهم شود که در این راستا تقویت فرآیند مدیریت ریسک و استقرار استانداردهای بین المللی متداول در نظام بانکی دو پروژه تعریف شده و مهمی هستند که در حال اجرا می باشند. 
این دو پروژه در جهت کمک به تسریع پیوستن مجدد بانک صنعت و معدن به جریان مبادلات مالی بین المللی که با اولین گشایش اعتبار اسنادی پسابرجامی شروع شده است، کمک خواهد کرد.
باتوجه به فضای مناسب به وجود آمده بعد از برجام و امکان انجام و برقراری روابط کارگزاری با بانکها و موسسات مالی خارجی و همچنین مذاکره در زمینه تامین خطوط اعتباری، بانک صنعت و معدن نیز تلاش نمود تا از این فرصت پیش رو به بهترین نحو استفاده نماید که حاصل آن انعقاد و امضای چند قرارداد تامین مالی فاینانس و ریفاینانس بوده است.
۶ قرارداد فاینانس و ۲ قرارداد ریفاینانس توسط بانک صنعت و معدن تا به امروز امضا گردیده که از این حیث می توان این بانک را بانک پیشتاز کشور در حوزه تامین منابع مالی خارجی نامگذاری کرد.
پس از امضای قراردادهای خطوط اعتباری فاینانس با برخی از بانکها و موسسات مالی هند، چین، کره جنوبی و روسیه و با عنایت به فضای اعتماد به وجود آمده پس از برجام، بانک صنعت و معدن به همراه چند بانک دیگر قرارداد فاینانس در قالب موافقتنامه کلی را با اوبِر بانک اتریش امضا نمود.
به نوشته بنکر، لازم به توضیح است که برخی از قراردادهای فاینانس به صورت پروژه محور و برخی به صورت توافقنامه کلی، امضا شده است. از قراردادهای اشاره شده فاینانس ۲ مورد به صورت پروژه محور و ۴ مورد در قالب توافقنامه کلی بوده است. همچنین ۲ قرارداد ریفاینانس نیز توسط بانک صنعت و معدن امضا شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا