امور زیربناییراه و ساختمان

موافقت با ایجاد مرکزی نوآوری و صندوق توسعه صنایع ساختمانی

در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور برای بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای دانش‌بنیان در صنعت ساختمان، با ایجاد «مرکز نوآوری صنعت ساختمان» با هدف تجاری‌سازی فناوری‌های موجود و تأسیس «صندوق پژوهش فناوری» برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های فناورانه، توافق اولیه حاصل شد.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سورنا ستاری در جلسه با اعضای هیات رییسه سازمان نظام استان تهران با اشاره به عدم بهره‌گیری از دانش و علم روز در ساخت‌وساز، کمک به استارتاپ‌های نوپا و ایده‌های جوانان را راهکاری اساسی برای شکل‌گیری یک فرایند جدید در روند ساختمان‌سازی برشمرد، گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث فناوری مربوط به حوزه ساخت و ساز، هوشمندسازی مرتبط با IOT است که پایه و اساس توسعه استانداردهای مناسب محسوب می‌شود و در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با معرفی، اطلاع‌رسانی و فراخوان جذب افراد حقیقی و حقوقی و فناوری‌های جدید، می‌تواند قدم‌های خوبی را بردارد.

وی با ابراز آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای انجام پروژه‌های مشترک و تجاری‌سازی ایده‌های جدید افزود: در همین زمینه قانون جهش تولید دانش‌بنیان که به‌تازگی ابلاغ شده می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

معاون رییس جمهور ی ادامه داد: در بخش‌هایی از این قانون صراحتاً ذکر شده است که شرکت‌های فناورانه می‌توانند از ظرفیت‌های این قانون به‌منظور استفاده از تسهیلات مناسب و مرتبط بهره بگیرند.

همچنین در این جلسه رامین کرمی، رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به مصوبه مربوط به برچسب انرژی در ساختمان‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ و ایجاد بسترهای مناسب این قانون از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: در این زمینه همکاری و تعاملات خوبی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ایجاد شده  و با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری، نیاز به حمایت‌های بیشتر به‌منظور ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان داریم تا به طور جدی وارد بحث بهینه‌سازی حوزه انرژی در ساختمان‌ها شویم.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب سازمان، علاوه بر کمیته ارتباط با صنعت، نیروی انسانی متخصص و فنی است که با سابقه درخشان در حوزه‌های استارتاپ و شبکه‌های نوآوری، آماده انتقال دانش و فناوری هستند.

بر همین اساس در این جلسه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای دانش‌بنیان در صنعت ساختمان، با ایجاد «مرکز نوآوری صنعت ساختمان» با هدف تجاری‌سازی فناوری‌های موجود و تأسیس «صندوق پژوهش فناوری» برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های فناورانه، توافق اولیه حاصل شد و مقرر شد جلسات بعدی با حضور کارشناسان و متخصصین از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌صورت مدون برگزار شود.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا