بورس

اثربخشی صندوق‌های تثبیت بازار منوط‌به جلب اعتماد سهامداران

یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که تصویب صندوق های تثبیت بازار تنها یک راهکار موقتی است که برای اثر بخشی در بلند مدت باید اعتماد سرمایه گذاران جلب شود.

آرمان اقتصادی- هدی بذرافشان؛ بعداز ظهر دیروز صندوق تثبیت بازار با هدف حمایت از سهامداران و پیشگیری از نوسانات بازار  در چهارمین جلسه هیات امنای به ریاست دکتر کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، مصوب شد.

اطمینان بخشی برای مقابله با مخاطرات و نوسان‏های قابل توجه در بازار سهام و پوشش ریسک‏های خاص وارده بر بازار به منظور کاهش آسیب سهامداران خرد از مهمترین اهداف تصویب این صندوق محسوب می شود.

البته برخی کارشناسان با تاکید بر اینکه پیشتر نیز مشابه این صندوق ها را داشتیم، بر این باورند  تا زمانی که  وضعیت اقتصادی و البته شرایط  سیاسی  کشور تثبیت نشود، این صندوق ها تنها به عنوان  نسخه کوتاه مدت  برای درمان بازار سرمایه موثر است.

سید محمد حسینی عبدالهی در گفت وگو با خبرنگار بورس آرمان اقتصادی به مصوبه صندوق تثبیت بارار اشاره کرد و گفت: نمونه این صندوق ها را پیشتر نیز داشتیم اما در عمل   نتوانست تاثیری بسزایی در بازار سرمایه بگذارد.

وی افزود: اقتصاد و سیاست کشور نیازمند یک ثبات  است تا این تمهیدات بتواند در بلند مدت اثر مثبتی بر روی بازار سرمایه بگذارد.

مدیرعامل کارگزاری آبتین استاک  با اشاره به اینکه  جلب اعتماد سرمایه گذاران مهمترین مسئله در بازار است، تصریح کرد: در شرایط کنونی بسیاری از سهامداران و سرمایه گذاران خوش بینی لازم را به بازار ندارند که برخی بی ثباتی ها در اقتصاد و بازار سرمایه موجب این بدبینی و عدم اطمینان شده است.

حسینی عبدالهی با تاکید بر اینکه این صندوق ها برای کوتاه مدت موثر است، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه به تبیین راهکارهای بلندمدت نیاز دارد که تثبیت و بهبود شرایط اقتصادی خود عاملی مهم برای بسترسازی چنین شرایطی در بازار محسوب می شود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا