اقتصاد کلان

امید سازمان ملل به افزایش صادرات کود روسیه

یک مقام ارشد سازمان ملل ابراز خوش‌بینی کرد که در مذاکرات برای تسهیل صادرات کودهای روسیه برای جلوگیری از کمبود موادغذایی در سال آینده پیشرفتی حاصل شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، روسیه شکایت کرده است که نگرانی‌هایش در مورد صادرات کود و زمانی که توافق برای تمدید قرارداد صادرات غلات دریای سیاه در ماه نوامبر به توافق رسید، مورد توجه قرار نگرفته است.

ربکا گرینسپن، دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل‌ متحد گفت که صادرات اندک کود روسیه برای جلوگیری از کمبود مواد غذایی در سال آینده یک نگرانی مهم باقی مانده است. او به خبرنگاران در ژنو گفت: من محتاطانه خوشبین هستم که به زودی می‌توانیم پیشرفت مهمی داشته باشیم. ما در تلاش برای تحقق این امر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد زیرا واقعا فکر می‌کنیم برای جلوگیری از بحران امنیت‌غذایی در جهان ضروری است.

گرینسپن گفت که در حال ملاقات با بخش خصوصی است تا در مورد چگونگی مقابله با تحریم‌هایی که صادرات کود روسیه را پیچیده می‌کنند، بحث کند. او گفت: تنها با ترکیب بخش خصوصی می‌توانیم به مقیاسی برسیم که جهان برای جلوگیری از بحران ناامنی غذایی به آن نیاز دارد. او گفت که محموله اولیه کود روسیه به آفریقا می رود اما محموله های دیگر در بنادر بلژیک، استونی و لتونی متوقف هستند.

بر اساس گزارش رویترز، گرینسپن گفت که سازمان ملل اکنون با بانک جهانی و برنامه جهانی غذا برای نهایی‌کردن چارچوبی برای محموله‌های کود روسی باقی مانده برای صادرات به سایر کشورهای آفریقایی کار می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا