بورسبورس اوراق

دستورالعمل فرآیند سازش در سه کانون بورسی به تصویب رسید


دستورالعمل فرآیند سازش در سه کانون‌ کارگزاران، نهادهای سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در هیأت مدیره سازمان بورس به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصای خبرگزاری تسنیم، دستورالعمل فرآیند سازش در کانون‌های کارگزاران، نهادهای سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در هیأت مدیره سازمان بورس به تصویب رسید.

بر این اساس، پیش از این فرآیند سازش فعالان بازار سرمایه در این کانون‌ ها به نحو مجزا و وفق مقرره‌های مختلفی انجام می‌گرفت که با وضع این دستورالعمل، اقدامات تنقیحی قابل ملاحظه ای در حوزه مقررات مربوط به کمیته‌های سازش صورت پذیرفت. در وضع این مصوبه، تجربیات دبیرخانه هیأت داوری قانون بازار اوراق بهادار و ضوابط نوین آیین رسیدگی به اختلافات در هیأت، مورد نظر قرار گرفت.

همچنین بخوانید

سرعت بخشیدن به فرآیند سازش و افزایش کیفیت با قوت بخشیدن به ابعاد تخصصی بررسی موضوعات مطروح در کمیته‌های سازش، ایجاد انسجام بیشتر در اعطای نمایندگی از سوی طرفین اختلاف در جلسات رسیدگی به حداقل رساندن موقعیت تعارض منافع اعضای کمیته‌های سازش و تک مرحله‌ ای شدن هزینه طرح درخواست در این کمیته‌ها از جمله مهم‌ترین نقاط عطف دستورالعمل تازه تصویب شده است.

نیل به اهداف فوق به موجب راهکارهای مختلفی حاصل شده است. از این میان می‌توان به کوتاه‌تر کردن مواعد برگزاری جلسات رسیدگی و تسهیل آیین و فرایندهای شکلی مربوط نظیر حذف الزام به تبادل لوایح اولیه میان طرفین و عدم برگزاری جلسه مجدد در فرض عدم حضور خوانده، ضرورت حضور نمایندگان واحدهای نظارتی ذی‌ربط در سازمان و بورس‌ها، تعیین تکلیف نسبت به اختلافاتی که یک طرف آنها تشکل‌های خود انتظام هستند، بهره‌ گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در راستای اطلاع رسانی به طرفین اختلاف و امکان نشر آگهی به صورت الکترونیکی در تارنمای کانون‌ها درخصوص اشخاص مجهول المکان اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا