اقتصاد کلان

ایران تکنولوژی و صنعت خود را در اختیار کشور عراق قرار دهد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان واردکنندگان اربیل گفت: ایران تکنولوژی و صنعت خود را در اختیار کشور عراق قرار دهد.

همچنین بخوانید

گیلان سعید عزیز در همایش تجاری لرستان-عراق و افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که مشخص است در اقلیم کردستان روزانه در همه موضوعات به‌ویژه در حوزه اقتصادی با ایران در ارتباط هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه اقتصادی طرفین، تلاش دو جانبه داشته باشیم، افزود: عراق کشوری مصرف‌کننده است و به کالاها و محصولات ایران نیاز دارد همچنین ایران نیز به بازار عراق برای صادرات نیاز دارد.

 رئیس اتحادیه صادرکنندگان واردکنندگان اربیل عنوان کرد: ایران جایگاه ویژه اقتصادی و تجاری با کردستان عراق داشته و خوشبختانه این روابط تجاری وجود دارد اما ممکن است در حد خواست طرفین نباشد.

وی بیان کرد: سایر مشاغل در ایران تلاش کنند و نیاز تجار عراقی را برآورده کند و این موضوعی است که چندین سال با ایران مطرح می‌کنیم.

گیلان سعید عزیز با اشاره به اینکه محصولات غذایی، پوشاک و مصالح ساختمانی نیاز داریم، بیان کرد: بازار عراق همیشه برای ایران ماندگار نخواهد بود و ممکن است با فراز و نشیب مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تکنولوژی و صنعت ایران کشوری پیشرفته است و انتظار داریم تکنولوژی خود را در اختیار کشور عراق قرار دهد.

وی گفت: امیدواریم تجار عراقی سود بیشتری از این نشست به دست آورند و این رابطه تجاری بهتر از پیش باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا