انرژی

آب شهر دوگنبدان از صبح پنجشنبه تاکنون همچنان قطع است

از صبح روز پنجشنبه تا کنون آب بیشتر مناطق شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران قطع است و آب ندارند.

“امید صالحی”، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص قطعی آب شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران گفت: الکترو پمپ های ایستگاه پمپاژ آب “خیرآباد” که تامین کننده آب شهر دوگنبدان هستند همزمان از کار افتاده اند.

همچنین بخوانید

وی اظهارکرد: سازنده این الکترو پمپ ها شرکت “تمکو” و نماینده انحصاری می باشد ضمن اینکه موجوی اغنبار نیز ندارد و قاعدتا باید ثبت انجام تا تولید شود. جهت تعمیر به اهواز ارسال شده اند و یکی از این پمپ ها امروز به چرخه بر می گردد.

صالحی تصریح کرد: دیشب در منطقه “امامزاده جعفر” یک حلقه چاه را به مدار تولید اضافه کرده ایم و هم اکنون وضعیت مطلوب تر شده اما با اضافه شدن یکی از پمپ ها که تعمیر شده وضعیت طبیعی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به وارد مدار کردن یک چاه آب در منطقه “امامزاده جعفر”، زمان می برد تا آب به شهر برسد.

صالحی تصریح کرد: این مشکل الکترو پمپ ها از قبل وجود داشت و اقدامی در جهت رفع آنها صورت نگرفت و پمپ جایگزین هم دچار سوختگی شد که باعث این مشکل در زمینه آب شرب شهر دوگنبدان شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب حجم کارش وسیع بوده و به طور میانگین هر دو هفته ۲ الکترو پمپ در سطح شهرها و روستاهای استان از مدار خارج شده و دچار سوختگی می شوند که اعتبارات و توان مالی ما جوابگوی این وضعیت نیست و حتی پرداخت حقوق‌مان نیز با مشکل مواجه است که انتظار داریم در زمینه اعتبارات با نگاه ویژه ای به این شرکت توجه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب، هزینه ای است و همیشه تراز مالی این شرکت با زیان ویژه بسته می شود که هزینه های بالاست و باید در زمینه اعتبارات استانی کمک و توجه شود.

صالحی تاکید کرد: چهار الکترو پمپ در ایستگاه خیرآباد و چهار الکترو پمپ در ایستگاه “سعادت آباد” که تامین کننده آب شهر دوگنبدان هستند، داریم که معمولا یکی دو پمپ همیشه باید ذخیره و آماده به کار باشند اما متاسفانه سه پمپ در حال فعالیت داشتیم و پمپ ذخیره نیز از مدار خارج شد و باعث شد که با یک پمپ در ایستگاه “خیرآباد” کار کنیم و به هیمن دیلیل ما تلاش کردیم که کسری را از طریق دشت امامزاده جعفر با تجهیز یک حلقه چاه به مدار باز گردانیم تا بتوانیم آب مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

وی ادامه داد: خرید هر الکترو پمپ ۴۰۰ کیلووات تقریبا دو میلیارد تومان هزینه دارد که از توان ما خارج است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک دستگاه تانکر سیار آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراب و در دست تعمیر است، گفت: طی چند روزی که آب شهر قطع شده سعی کردیم که بوسیله ۴ دستگاه تانکر سیار شرکت نفت و ۲ تانکر امور عشایر آب رسانی به مردم شود.

صالحی با بیان اینکه فردا صبح نباید در شهر دوگنیدان مشکل آب داشته باشیم، افزود: در مجموع تلاش داریم که تا صبح فردا روز یکشنبه آب شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران پایدار و مشکل آب این شهر کامل حل شود.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار متشرک آب در شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران وجود دارد، اظهارکرد: آب حدود ۸ تا ۱۰ هزار مشترک در این شهر با مشکل مواجه شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، “روانبخش دیهیم خوب”، فرماندار شهرستان گچساران در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران گچساران با موضوع قطعی آب در مرکز این شهرستان گفت: دو پمپ ایستگاه پمپاژ آب خیرآباد همزمان از کار افتاده و جهت تعمیر به اهواز ارسال شده است. به همین دلیل برخی از مناطق گچساران از دو روز گذشته تا کنون بی آب شده اند.

وی با اشاره به اینکه مسئله ای که پیش آمده جز بحران های اصلی شهر است، افزود: نباید بگذاریم پمپی مشکل پیدا کند و بعد به دنبال تعمیر و راه حل آن بگردیم در این موضوع اولین ایراد از آبفاست که این مشکل را دیر اطلاع داده است. باید برای پمپ‌های ایستگاه های آبرسانی حداقل یک یا دو پمپ رزرو در شهرستان وجود داشته باشد تا در چنین مواقعه ای مشکل زودتر برطرف گردد.

دیهیم خوب اظهارکرد: در حال حاضر برای برطرف شدن مشکل پیش آمده باید با تانکر های سیار آبرسانی به مخازن انجام شود.

فرماندار شهرستان گچساران تصریح کرد: با همکاری ادارات ذیربط و شرکت نفت این شهرستان هشت تانکر آبرسانی سیار، مخازن ۲۰ هزار متر مکعبی و ۱۰ هزار متر مکعبی را تا حد امکان پر خواهند کرد تا پمپ ها وصل شوند.

دیهیم خوب با اشاره به اینکه تلاش می شود تا فردا مشکل برطرف شود، ادامه داد: از مردم گچساران تقاضا می شود تا برطرف شدن مشکل پمپاژ های آب صرفه جویی لازم را در مصرف آب انجام دهند.

وی ادامه داد: باید مخازن به هر گونه ای که می باشد پر شده تا مردم بتوانند از آب استفاده کنند. بقیه محلات شهر گچساران در مصرف آب صرفه جویی کرده تا هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

پیش از این “علی محمد غریبی”، مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب برخی از مناطق شهر دوگنبدان؛ به مدت ۲۴ ساعت قطع، دچار تنش و ٱفت فشار شدید خواهد شد. قطع آب به دلیل تعمیرات غیر پیش بینی شده الکتروپمپ های ایستگاه پمپاژ آب خیرآباد انجام خواهد رفت.

وی افزود: هم اکنون آب مناطق کوی کارکنان دولت، سه راهی، باغ فردوس، سی دستگاه بنیاد شهید، رزمندگان، ۱۰۸ دستگاه سپاه، آبگرمو، محله لبنان و بخشی از مرکز شهر دوگنبدان دچار تنش و ٱفت شدید فشار می شود. این تنش آبی و ٱفت فشار که از صبح روز پنجشنبه آغاز شده تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهروندان دوگنبدانی با ذخیره سازی آب و صبر این شرکت را در اجرای این عملیات یاری کنند، اظهارکرد: تمامی عوامل، نیروها و امکانات برای انجام این تعمیرات در کمترین زمان بسیج شده است.

گفتنی است که این قطعی آب و ٱفت فشار از صبح روز پنجشنبه آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، هم اکنون آب مناطق سه راهی، کارکنان، رزمندگان، طالقانی، ۱۰۸ دستگاه، لبنان، بنیاد شهید، بخشی از داخل شهر، کوی شهید فهمیده، آبگرمو و لاین شمالی کارکنان شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران قطع شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا