ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افتتاح چند پروژه مهم ارتباطی با حضور رییس جمهوری

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است امروز و به مناسبت روز جهانی ارتباطات، چند پروژه مهم مانند فاز اول فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور رئیس جمهوری افتتاح شود.

عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم‌ترین پروژه‌هایی که امروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات  افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ان شاالله قرار است در روز جهانی ارتباطات چند پرژه مهم و ملی را افتتاح کنیم؛ بر این اساس در یکی از پروژه‌ها، فاز اول فیبرنوری منازل و کسب و کارها امروز افتتاح می شود که سه میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین در ۱۰ شهر سرویس‌دهی به مردم عزیز شروع می‌شود که کار بسیار بزرگی است. افزایش ۲۰ درصد به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور و اتصال چهار هزارمین روستا در دولت جدید به شبکه ملی اطلاعات و پروژه‌های دیگر با حضور ریاست محترم جمهوری، از جمله مهم‌ترین پروژه هایی است که امروز افتتاح خواهد شد.

توئیتر آرمان اقتصادی را دنبال کنید:

جزایر سه‌گانه از طریق فیبردریایی به سرزمین اصلی متصل می‌شوند

پیش از این هم اعلام شده بود که دو طرح اتصال جزایر سه‌گانه به سرزمین اصلی و توسعه و ارتقاء پایداری شبکه با هدف تحقق عدالت ارتباطی، پایداری ارتباطات و استفاده از توانمندی متخصصان داخلی، امروز افتتاح خواهند شد.

عملیات اجرایی این طرح که ۲۱ ماه به طول انجامید، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان و جمعا به طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر بندر لنگه به تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی انجام شد. همچنین در فاز دیگری از این طرح، اتصال جزیره کیش به هندورابی بین حوضچه های جزایر کیش و هندورابی برقرار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا