امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در رشتخوار

رشتخوار- مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: میزان محصول تحویلی گندم‌کاران به مراکز دولتی در رشتخوار به ۱۲ هزار ۷۰۰ تن رسیده است.

علیمردان خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان محصول تحویلی گندم‌کاران به مراکز دولتی در رشتخوار به ۱۲ هزار ۷۰۰ تن رسید همچنین ۷۵ درصد مطالبات گندم‌کاران طی چند روز گذشته در رشتخوار پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها طی سال زراعی قبل و عبور از سرما سخت امسال میزان محصول در رشتخوار با افزایش ۴۰۰ تنی نسبت به سال زراعی قبل به حدود ۱۲ هزار ۷۰۰ تن رسید که این میزان محصول تحویل مراکز خرید دولتی در ۴ مرکز خرید دولتی در نقاط مختلف شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ تن عملکرد بیشتر نسبت به سال گذشته در رشتخوار ثبت شده است، اظهار کرد: قیمت محصول تحویلی در مراکز دولتی ۱۵ هزار تومان نرخ گذاری دولتی شده بود، که هم اکنون حدود ۷۵ درصد به ازای هر کیلو طی چند روز گذشته پرداخت شده است.

خزایی در ادامه تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول گندم در رشتخوار ۴۸۰۰ هکتار بوده است، که بیش از ۸۰ درصد محصول کشت شده گندم در بخش جنگل رشتخوار زیر کشت این محصول رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین در رابطه با نحوه برداشت محصول نیز یادآور شد: برداشت گندم در سطح شهرستان رشتخوار با فعالیت ۳۰ دستگاه کمباین، ۱۰ کمباین بومی و ۲۰ کمباین مهاجر صورت گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا