امور زیربناییراه و ساختمان

دولت به دنبال ارزان‌ترین روش در نهضت ملی مسکن است

کرمانشاه- سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: دولت به دنبال ارزان‌ترین روش در نهضت ملی مسکن است.

رامین الماسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به‌اینکه دولت تمام تلاش خود را در راستای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته که بخش زیادی از متقاضیان آن را دهک‌های پایین تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این بوده که از نظر مالی فشار کمتری بر این افراد وارد شده و در همین راستا بیش از ۵۰ درصد از هزینه ساخت هر واحد با تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های بلندمرتبه، هزینه ساخت و ساز قاعدتاً یک مقدار بیشتر است، خاطرنشان کرد: در قرارداد، قیمت و دوره ساخت وجود دارد و اگر متقاضی به موقع پول را پرداخت کند پیش‌بینی ما بر این است که ۵۰ درصد قیمت تمام‌شده توسط بانک‌ها در قالب اقساط بلند مدت تأمین می‌شود.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه‌ها بر اساس تسهیلات و آورده متقاضیان روند رو به جلویی به خود خواهد گرفت، تصریح کرد: تسهیلات نیز به سازنده‌ها به مرور با نظارت در حال تزریق شدن است.

الماسی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن به‌جز تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان محل دیگری برای تأمین ندارد، ادامه داد: بسته به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و طبق قرارداد، پیامک‌ها برای متقاضیان مرحله به مرحله ارسال شده است.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است تا این پروژه را با ارزان‌ترین قیمت و با رعایت استانداردها تحویل مردم بدهد اما پایان یافتن پروژه بستگی به آورده متقاضی دارد که هر چه سریع‌تر و طبق قرارداد پرداخت کند، روند اجرای آن شتاب خواهد گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا