انرژی

جهاد دانشگاهی در حوزه تجهیزات نفت فعالیت‌های چشمگیر باور نکردنی داشته است

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به سوابق جهاد دانشگاهی در حوزه تجهیزات نفت و همکاری با شرکت ملی نفت ایران، گفت: باید در پروژه تولید لوله مغزی سیار به جنبه‌های علمی آن هم توجه شود و محصول به‌موقع تحویل داده شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی امروز در مراسم امضای قرارداد همکاری بین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شرکت صنعتی سپنتا از شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تولید لوله مغزی سیار که در محل سالن جلسات دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به سوابق خوب کاری جهاد دانشگاهی در حوزه تجهیزات نفت و همکاری با شرکت ملی نفت ایران، گفت: جهاد دانشگاهی در این حوزه فعالیت‌های چشمگیر باور نکردنی از ساخت دکل حفاری تا مته‌های حفاری و پمپ‌های درون‌چاهی داشته که همگی با موفقیت انجام شده است.

همچنین بخوانید

وی، ساخت کلاف لوله مغزی سیار و لوله و پروفیل در مقیاس ۶۰۰۰ متر با انعطاف‌پذیری لازم را کاری دشوار دانست و خاطرنشان کرد: باید در این پروژه به جنبه‌های علمی آن هم توجه شود و محصول به‌موقع تحویل داده شود.

دکتر برزو قنبری، مدیر تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز با بیان این‌که در این شرکت در زنجیره تأمین کالا و مواد و ساخت تجهیزات مورد نیاز کلاف لوله مغزی سیار از اقلام راهبردی محسوب می‌شود، ادامه داد: بر مبنای الزاماتی که برای ما تعریف شده است، این محصول جزو انتخاب نخست و اولویت‌های اولیه تولید داخل بشمار می‌رود.

وی با بیان این‌که ساخت کلاف لوله مغزی سیار با توجه به کاربرد آن در صنایع حفاری و نقش آن در میزان ارزبری کشور در دستور کار مدیر پشتیبانی ساخت قرار گرفت، افزود: بنابراین بر مبنای آن پروژه‌ای تعریف شد و با توجه به سابقه خوب جهاد دانشگاهی در ساخت مواد و تجهیزات مرتبط با صنعت نفت از جمله ساخت دکل‌های نفتی، مته‌های حفاری و دمولسیفایر این‌بار هم به جهاد دانشگاهی اعتماد شد و بومی‌سازی این محصول استراتژیک را به این سازمان واگذار کرد.

مدیر تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به اطلاعات مفید موجود درباره فعالیت شرکت صنعتی سپنتا در ادامه ابراز خرسندی کرد که این شرکت لوله‌سازی وظیفه ساخت و اجرای دانش‌فنی و تکنولوژی جهاد را برعهده دارد.

قنبری اظهار امیدواری کرد که این قرارداد همکاری به تسریع در جهت دستیابی به اهداف ما که همانا ساخت کلاف لوله مغزی سیار و ورود آن به چرخه و زنجیره تأمین کالا و مواد است، کمک کند؛ چون علاوه‌بر نیاز مبرم صنعت نفت به این کالا از نظر بازار هم شرایط خوبی دارد و برای شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت کالای مصرفی محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم، دکتر فرشیدفر، مدیر عامل شرکت صنعتی سپنتا نیز با بیان این‌که این شرکت با ۶۰ سال سابقه کاری نخستین تولیدکننده لوله و پروفیل در ایران است، افزود: این شرکت در حال حاضر بزرگترین تأمین‌کننده لوله گازی در کشور است.

وی با بیان این‌که در جهاد دانشگاهی از ۳ ماه پیش مراحل امکان‌سنجی ساخت کویل آغاز شده است، گفت: این پروژه کار اول ما نیست و مطمئن هستیم از عهده انجام آن بر خواهیم آمد و کشور را از این نظر از خارج بی‌نیاز می‌کنیم.

فرشیدفر در پایان اظهار امیدواری کرد که نتیجه و تولید این محصول مورد رضایت شرکت ملی نفت ایران باشد.

جمال رحیمیان، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم اظهار امیدواری کرد که طبق قرارداد محصولی با کیفیت و به‌موقع تحویل داده شود تا جهاد دانشگاهی تهران از این آزمون سربلند بیرون آید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این مراسم حسن مسلمی‌نائینی؛ رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر یعقوب فتح‌الهی؛ معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، دکتر برزو قنبری؛ مدیر تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران، دکتر صادقی نیارکی؛ مدیر عامل شرکت صنعت و معدن تدبیر، دکتر فرشیدفر؛ مدیر رعامل شرکت صنعتی سپنتا، جمال رحیمیان؛ سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شماری دیگر از اعضای جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا