ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و ژاپن در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیران ارتباطات ایران و ژاپن طی دیداری که در حاشیه مجمع حکمرانی اینترنت در شهر کیوتو برگزار شد، بر گسترش همکارهای متقابل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجمع حکمرانی اینترنت، یکی از مهم‌ترین نتایج اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۰۳  و یک بستر فراگیر برای مشارکت ذی‌نفعان در مباحث سیاستی اینترنت، ارائه راه‌حل برای موضوعات، چالش‌های مشترک، تسریع دسترسی جوامع به اینترنت و نیز هنجارسازی در حوزه حکمرانی فضای مجازی است.

همچنین بخوانید

در همین رابطه محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- در حاشیه مجمع حکمرانی اینترنت (IGF۲۰۲۳) با یوشیدا، معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن دیدار کرد. در این دیدار، ژاپن تمایل خود را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد و انتقال تجربیات به طور متقابل مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اهمیت توسعه روابط تاریخی و حسنه میان دو کشور، از آمادگی ایران و ژاپن برای تبادل تجربیات در حوزه سیاستگذاری و تنظیم‌گری ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی، پژوهشی، سمینارهای مشترک و همکاری در مراجع و نهادهای بین المللی در زمینه تنظیم‌گری شد. در همین راستا، یوشیدا، معاون وزیر ارتباطات ژاپن نیز ضمن استقبال از تقویت و گسترش  همکاری های دو کشور در حوزه‌های تخصصی فناوری، بر حفظ و توسعه کانال‌های ارتباطی و تداوم دیدارهای مقامات دو کشور تاکید کرد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مراسم افتتاحیه این مجمع فومیو کیشیدا-نخست‌وزیر ژاپن- حضور یافت و بر چگونگی مدیریت هوش مصنوعی و بررسی چالش‌های آن پرداخت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا