پرداخت الکترونیککسب و کار

آنچه باید در مورد تفاوت usdt trc20 و erc20 بدانیم

با توجه به این‌که امروزه اکثر افراد به خرید و فروش ارز دیجیتال رو آورده‌اند و به این طریق سرمایه خود را افزایش می‌دهند، آشنایی با شبکه‌های مختلف و استانداردهای آن‌ها امری ضروری است. ترون TRON به‌عنوان یکی از شبکه‌های فعال در بین شبکه‌های کریپتوکارنسی، قابلیت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و همچنین اجرای قراردادهای هوشمند را برای کاربران خود فراهم می‌کند. مواردی جهت بیان تفاوت trc20 و erc20 وجود دارد، اما این نکات کلیات شبکه اتریوم نبوده و خدمات آن محدود به یک یا دو استاندارد نمی‌شود. به‌طور مثال erc20 یک استاندارد در این شبکه است که برای رفاه حال کاربران و به دلیل بالا بودن هزینه‌ی بلاکچین‌های اختصاصی به‌وجود آمده‌‌است. به عبارت دیگر erc20 در اصل یک استاندارد است که امکان ساخت توکن‌های جدید را فراهم می‌کند. در ادامه جهت بررسی تفاوت شبکه trc20 و erc20 با ما همراه باشید.

تفاوت trc20 و erc20

معرفی trc20 و erc20

ترون درواقع یک پلتفرم جهت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۷ توسط جاستین جان ایجاد شد و به‌عنوان پروتکلی برای ایجاد توکن، روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. شبکه اصلی ترون trc20 است که در مقایسه با erc20، سرعت بسیار بالاتری دارد و به همین دلایل در بین طرفداران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. trc20 برای کلیه برنامه‌ها، استانداردهای خاصی تعریف می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها کاهش هزینه تراکنش، افزایش امنیت و سرعت است. با توجه به موارد ذکرشده و همچنین امکان ایجاد قرارداد هوشمند ترون توسط آن، trc20 به‌عنوان برترین شبکه بلاکچین شناخته می‌شود. به‌طورکلی مهم‌ترین مزایای توکن‌ها که سبب بیان تفاوت trc20 و erc20 نیز است عبارت‌اند از:

همچنین بخوانید
  • توکن‌های شبکه trc20 بسیار مقیاس‌پذیر هستند.

  • قیمت آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است و دارندگان بدون محدودیت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

  • امکان مبادله و تراکنش توکن‌ها در شبکه trc20 امکان‌پذیر است.

در مقابل هدف اصلی ساخت erc20، ایجاد بستری برای تولید توکن‌های جدیدی است که از بلاکچین‌های اختصاصی بهره نمی‌برند. با استفاده از این توکن، هزینه‌های تولید کاهش یافته و در چهارچوب خاصی قرار می‌گیرد. این استاندارد برای همه قراردادهای شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گرفته و در برخی موارد شباهت زیادی به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد. مهم‌ترین مزایای این شبکه عبارت‌اند از:

  • قابلیت سازگاری بالا و پشتیبانی توکن‌های آن‌ها توسط کیف‌پول اتریوم

  • امکان معامله و تبادل هم در صرافی‌ها و هم به‌صورت مستقیم

  • نیاز به حداقل هزینه جهت ایجاد توکن در شبکه اتریوم توسط آن‌ها

  • امنیت بسیار بالا و ثبت کلیه معاملات در بلاکچین

تفاوت erc20 با trc20

تفاوت‌های بسیار زیادی بین توکن‌های این شبکه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نحوه اجماع در بلاکچین اشاره کرد. شایان ذکر است که هرکدام از این شبکه‌ها از الگوریتم متفاوتی استفاده می‌کنند که معمولاً بلاکچین ترون از طریق استیکینگ و مدیریت اگوریتم pos کمک می‌گیرد و بلاکچین اتریوم از روش ماینینگ و الگوریتم pow. در ادامه به بررسی سایر موارد جهت مقایسه و بیان تفاوت trc20 و erc20 خواهیم پرداخت:

کارمزد تراکنش‌ها

در حال حاضر در بلاکچین اتریوم شاهد افزایش کارمزد تراکنش‌ها خواهید بود. این در حالی است که در بلاکچین ترون، کارمزد تراکنش‌ها بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است که به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌است.

تفاوت trc20 و erc20

سرعت انجام تراکنش‌ها

یکی از مواردی که تفاوت شبکه trc20 و erc20 را بیان می‌کند، سرعت است. در بحث سرعت باید گفت که سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه ترون بسیار بالاتر از شبکه اتریوم است. به‌طور مثال در بلاکچین اتریوم در هر ۲۵ ثانیه یک تراکنش انجام می‌شود و این در حالی است که در همین مدت یعنی یک ثانیه، در بلاکچین ترون حدود ۲۰۰۰ تراکنش انجام خواهد شد.

میزان پشتیبانی در کیف‌پول‌ها

یکی دیگر از موارد بیان‌کننده تفاوت trc20 و erc20، میزان پشتیبانی آن‌ها در کیف‌پول‌های دیجیتال است. لازم است بدانید که erc20 در صرافی‌ها و والت‌های بسیاری مورد تأیید قرار گرفته و افراد زیادی در بستر این پلتفرم فعالیت می‌کنند. اما در ارتباط با trc20 این موضوع صادق نیست، زیرا این تتر هنوز به این میزان شناخت نرسیده و والت‌ها و صرافی‌های بسیار کمی از آن حمایت می‌کنند.

امنیت بالا

به دلایل متعدد ازجمله مورد مقبولیت واقع شدن بیشتر erc20 نسبت‌به trc20، به‌راحتی می‌توان پی برد که امنیت آن از نوع دوم بالاتر است.

شبکه بلاک‌چین

برای هرکدام از این دو نوع تتر از شبکه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که برای تتر erc20 از شبکه اتریوم و برای توکن‌های trc20 از شبکه ترون استفاده می‌شود. این عامل نیز بیانگر تفاوت شبکه trc20 و erc20 است.

کارمزد شبکه چیست؟

در شبکه‌های بلاکچین با توجه به عوامل مختلفی، مانند تأیید تراکنش‌ها به‌وسیله ماینر‌ها و اعتبارسنج‌ها و همچنین محافظت از شبکه در برابر هکرها، کارمزد تراکنش افزایش پیدا می‌کند. این کارمزدها توسط کاربران بلاکچین و حتی صرافی‌های رمزنگاری پرداخت شده و باعث ایجاد آرامش در افراد می‌شود، زیرا میزان کارمزد در هر شبکه بیانگر میزان فعالیت و حجم معاملات صحیح آن است.

هرچه در قبال معاملات هزینه بالاتری پرداخت شود، تراکنش‌ها سریع‌تر انجام می‌شوند؛ به این ترتیب که ماینرها انجام معاملات افرادی را که نسبت‌به سایرین هزینه بالاتری به‌عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند، در اولویت قرار می‌دهند. در این حالت میزان کارمزد نیز در ردیف موارد مهم جهت تفاوت trc20 و erc20 قرار خواهد گرفت.

استقبال بیشتر از trc20 و توکن آن

با وجود شباهت بسیار زیاد توکن‌های trc20 به توکن‌های erc20، به دلیل این‌که اتریوم اغلب دارای مشکلات تراکنشی و همچنین کارمزد بالا و تجربه کاربری ضعیف است، توکن‌های مبتنی به tron راه‌حل مناسبی جهت رفع این مشکل ارائه داده‌اند و باعث محبوبیت بین کاربران شده‌اند. علاوه‌بر موارد ذکرشده، برخی دلایل دیگر که باعث استقبال از این توکن شده‌است شامل انجام تراکنش‌های غیرمتمرکز و همتابه‌همتا، ردیابی کلیه تراکنش‌های انجام‌شده و امکان سفارشی‌سازی رابط کاربری است.

تتر محبوب

تتر یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های موجود در بازار است که در هر ۲۴ ساعت شبانه‌روز، نقدینگی را برای تراکنش‌های با ارزش بالا فراهم می‌کند. شایان ذکر است که محبوبیت و دیدگاه‌های مختلف کاربران فضای کریپتو، trc20 را به‌عنوان یک نقطه امن در این بازار تبدیل کرده که افراد زیادی را به سمت آن جذب کرده‌است.

عرضه کلی تتر در بین برخی بلاکچین‌های مهم ازجمله ترون ( بر مبنای استاندارد trc20) و اتریوم ( بر مبنای استاندارد erc20) است که هر دو در برخی موارد ویژگی‌ها و ارزش‌های مشابهی را ارائه می‌دهند. در صورت نیاز به خرید تتر و معامله ارز دیجیتال از مطالب ذکرشده و تفاوت trc20 و erc20، جهت انتخاب دقیق‌تر استفاده قرار کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا