امور زیربناییتعاون و اشتغال

احراز هویت الکترونیکی سامانه جامع روابط کار شروع به کار کرد

در راستای افزایش سهولت احراز هویت متقاضیان دریافت خدمات سامانه جامع روابط کار، متقاضیان می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر پیشخوان، به‌صورت الکترونیکی نیز احراز هویت کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای افزایش سهولت احراز هویت متقاضیان دریافت خدمات سامانه جامع روابط کار، متقاضیان می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر پیشخوان، به‌صورت الکترونیکی نیز احراز هویت نموده و جهت دریافت خدمات سامانه الزاماً نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان نیست.

در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان می‌توانند از دو طریق کلی زیر به‌صورت الکترونیکی احراز هویت کرده و وارد سامانه شوند:

۱- از طریق «پنجره خدمات دولت هوشمند (حقیقی و حقوقی) » به روش زیر:

– ورود به صفحه اوّل سامانه جامع روابط کار به نشانی: prkar.mcls.gov.ir

– انتخاب گزینه «اشخاص حقیقی» یا «اشخاص حقوقی» از روی منوی ورود از طریق پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند و در ادامه، طی مراحل بعدی احراز هویت انجام شود.

– در این روش نام کاربری و گذرواژه تولید نمی‌شود و متقاضی برای هر بار ورود، می‌تواند از طریق گزینه «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» موجود بر روی صفحه نخست سامانه اقدام نماید.

– لازم به ذکر است که کارفرمایان حقیقی و نمایندگان (کارگر یا کارفرما) نمی‌توانند از این روش احراز هویت کرده و لازم است که جهت احراز هویت از روش بعدی که در ادامه ذکر می‌شود، استفاده کنند.

۲) از طریق احراز هویت الکترونیکی بر روی سامانه جامع روابط کار به روش زیر:

– ورود به صفحه اوّل سامانه جامع روابط کار به نشانی: prkar.mcls.gov.ir

– انتخاب گزینه «ایجاد حساب کاربری»

– انتخاب یکی از درگاه‌های احراز هویت الکترونیکی شامل: «دان»، «آتی‌ساز» و «بانک رفاه» و در ادامه، طی مراحل احراز هویت الکترونیکی

– دریافت نام کاربری و گذرواژه

– پس از دریافت نام کاربری و گذرواژه(ارسالی از طریق پیامک)، متقاضیان می‌توانند به صفحه اوّل سامانه prkar.mcls.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به وارد کردن نام کاربری و گذرواژه اقدام کرده و وارد سامانه شوند و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا