ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاهش تأخیر شبکه در نسل پنجم اینترنت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر فناوری نسل پنجم را در کشور توسعه دهیم، تأخیر در شبکه در نسل پنجم به ۱۲ الی ۱۳ میلی ثانیه کاهش پیدا می‌کند که در واقع نرخ تأخیر نصف خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، امیر محمدزاده لاجوردی در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران اظهار کرد: حدود ۱۲ سال است که توسعه نسل پنجم موبایل در دنیا آغاز شده است؛ فناوری که سرعت مناسبی دارد و به صورت عملیاتی حداکثر سرعتی که در این نسل اجرا می‌شود یک تا سه گیگاهرتز است.

همچنین بخوانید

وی افزود: در حوزه تعداد کاربران فعال هم در محدوده جغرافیایی هم به این صورت است که اگر در نسل چهارم در هر کیلومتر مربع ۴۰۰۰ گوشی هوشمند را پوشش دهد، در نسل پنجم در هر کیلومتر مربع حدود یک میلیون گوشی هوشمند پشتیبانی می‌شود و به همین دلیل هم در حوزه ارتباطاتی مورد استقبال قرار گرفته است.

لاجوردی گفت: در حوزه تأخیر هم، در واقع تأخیری که در شبکه و دسترسی ایجاد می‌کند، نسبت به فناوری‌های دیگر ممتاز و برجسته است. درحال حاضر در تهران در سرویس‌های داخلی متوسط تأخیر در شبکه ثابت حدود ۱۰ میلی ثانیه است. این فناوری وقتی وارد ۳G می‌شود و ۱۰ میلی ثانیه تبدیل به ۴۰ میلی ثانیه می‌شود. فناوری که یک نسل توسعه پیدا می‌کند، این چند میلی ثانیه در ۴G در تهران به ۳۰ میلی ثانیه می‌رسد. اگر ما فناوری نسل پنجم را در کشور توسعه دهیم، این تأخیر در نسل چهارم به ۱۲ الی ۱۳ میلی ثانیه کاهش پیدا می کند و در واقع نرخ تأخیر نصف خواهد شد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا