انرژی

۱۹ روستای گلپایگان به تصفیه‌خانه آب شرب متصل می‌شوند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: امیدواریم هرچه زودتر طرح آبرسانی به ۱۹ روستای گلپایگان از محل تصفیه‌خانه عملیاتی و به اتمام برسد.

مسعود خاتمی، امروز (شنبه، ۱۳ آبان) در بازدید از طرح آبرسانی به ۱۹ روستای شهرستان گلپایگان از محل تصفیه‌خانه، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در شهرستان گلپایگان آب شرب و کشاورزی بود؛ بحث اول حق آبه است که حتی آنچه که به‌عنوان حق‌آبه در نظر گرفتند و البته ما به میزان آن اعتراض داریم، یعنی درست پرداخت نشده است. حدود دو سال قبل آب شرب طعم‌دار شده بود و همراه با رسانه‌ها و سرزده به تصفیه‌خانه مراجعه کردیم. برای رفع طعم آب کارشناس‌های متعددی از تهران و اصفهان موضوع را بررسی کردند و پیشنهادهایی ارائه شد تا طعم آب بهبود یابد.

همچنین بخوانید

وی افزود: درصد قابل‌توجهی از بودجه‌ای که در اختیار نمایندگان قرار داده می‌شود به پروژه‌های آبرسانی اختصاص دادیم و امیدواریم هرچه زودتر طرح آبرسانی به ۱۹ روستای گلپایگان از محل تصفیه‌خانه عملیاتی و به اتمام برسد. مردم منتظر این پروژه هستند و سال‌ها در این بازه به آنها قول داده شده بود. حق مردم این روستاهاست که به تصفیه‌خانه متصل شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: سهم و حق‌آبه گلپایگان آن‌طور که باید داده نشده و در این زمینه با وزیر نیرو و معاونان ایشان، جلسات متعددی را برگزار کردیم تا حق مردم کامل پرداخت شود. مسئولان مربوط این مسئله را قبول دارند.

نصب دستگاه اوزون در تصفیه‌خانه گلپایگان

همچنین فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: در این پروژه گره‌های مختلفی از جمله اخذ مجوز از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود داشت، چراکه یک قسمت‌هایی از اجرای پروژه از حریم راه عبور می‌کرد. حدود دو ماه است که این پروژه آغاز به کار کرده و در سال جاری هم به اتمام خواهد رسید تا مردم این روستاها دغدغه‌ای در خصوص تأمین آب با کیفیت نداشته باشند.

محمدرضا عسگریان افزود: کیفیت، طعم و بوی آب شرب از مطالبات مردم شهرستان بود و پیگیری‌های مستمری را داشتیم، اکنون نصب دستگاه اوزون در تصفیه‌خانه آب شرب در حال طی کردن مراحل نهایی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط پرحادثه شهرستان در اسفرنجان بود که تصادفات منجر به فوتی زیادی داشتیم، اکنون میدانی در این روستا در حال احداث است و در آینده‌ای نزدیک به اتمام خواهد رسید تا تصادفات در این نقطه کاهش یابد. همچنین میدان روستای کلوچان و شهر گوگد در حال طی کردن مراحل انتهایی احداث هستند و در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن پروژه ۵ راهی شرکت زراعی نیز خواهیم بود.

۸۰ درصد روستاهای گلپایگان به تصفیه‌خانه متصل می‌شود

ناصر دهقادنی، مدیر امور آبفار گلپایگان نیز اظهار کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه آب گلپایگان تا افق سال ۱۴۲۰، ۳۳۰ لیتر است. در حال حاضر سه شهر و ۲۰ روستا به تصفیه‌خانه وصل شدند و اکنون ۱۹ روستای دیگر به زودی وصل خواهند شد. این طرح شامل آب‌رسانی به روستاهای سعیدآباد، درب امامزاده، قشلاق، فرج‌آباد، غرقه، فقستان، رباط محمود، اسفاجرد، علی‌آباد، خاکه، رباط ابوالقاسم، ضامن آباد، ملازجان، مزرعه، قالقان، دستجرده، رباط قالقان، آزادان و رباط‌سرخ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روستاهای مذکور از طریق پنج حلقه چاه تأمین آب می‌شوند، اما دبی آب‌های زیرزمینی روز به روز کاهش می‌یابد و ما باید پیش‌بینی‌های لازم را برای تأمین آب شرب لازم برای مردم داشته باشیم. با اجرای این طرح  که هفت میلیارد تومان هزینه در بردارد و تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته، حدود ۸۰ درصد روستاها به تصفیه‌خانه متصل می‌شوند.

دهقانی یادآور شد: تا سال ۱۴۲۰ نمی‌توانیم بیشتر از ۳۳۰ لیتر آب در ثانیه برداشت کنیم، پس علاوه بر اینکه مردم باید در مصرف بهینه نهایت دقت را داشته باشند، آبفار هم برای تعویض شبکه فرسوده تلاش خود را به کار ببندد. در ۲۰ روستا ۲۰ هزار متر اصلاح شبکه انجام شده و در چهار روستای دُر، مزرعه، وانشان و رباط محمود هم پیمانکار در حال فعالیت و اصلاح شبکه  است و پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا