بانکبانک و بیمه

عملکرد ۸ ماهه بانک پارسیان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه / ۹۶ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی تکلیفی است/ وام ازدواج صدرنشین تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی

بانک پارسیان طی ۸‌ ماهه سال جاری، بیش از ۴۹ هزار میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های؛ ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی، خودرو بنیاد شهید و امور ایثارگری، مسکن و درمان به متقاضیان از طریق صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان پرداخت کرده است که ۹۶ درصد آن تسهیلات تکلیفی بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک پارسیان، این بانک از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲، به‌منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد ۱۱،۱۳۵ فقره وام فرزند آوری به مبلغ ۶،۳۶۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
همچنین این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است، در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، با پرداخت ۲۰،۲۵۳ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، بیش از ۱۰،۱۶۹ جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد و توانست فراتر از تکلیف قانونی اهداف بودجه این بخش را تحقق بخشد.
همچنین با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری در مدت یادشده این بانک بالغ‌بر۱۶،۵۲۸ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به مبلغ ۱۷،۹۹۰ میلیارد ریال به مشمولان طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ارائه داده است.
بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و عمل به وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی خود و در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مدت، تعداد ۱،۸۹۰ وام قرض‌الحسنه اشتغال بالغ‌بر ۲،۴۲۸ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است.
همچنین این بانک در راستای حمایت از خانواده معزز شهدا و ایثارگران، ۱۱۷ فقره وام خودرو به مبلغ ۲۹۳ میلیاردریال پرداخت کرده است.
تأمین نیازهای تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری، تعمیر/ودیعه مسکن و درمان نیازمندان نیز در دستور کار صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان بوده است که در مدت یادشده، تعداد ۴۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۳۶ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت‌شده است.
گفتنی است؛ بانک پارسیان با کمک به اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی، نقش‌آفرینی مؤثری در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا