ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اتصال ۲ روستای خوزستان به اینترنت پرسرعت

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از تحت پوشش قرار گرفتن ۲ روستای استان از اینترنت پرسرعت خبر داد.

رحیم فلاح‌زاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به روستاهای خوزستان اظهار کرد: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیر ساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، با اقدامات کارشناسان فنی حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات خوزستان، سایت پر سرعت همراه اول با تکنولوژی ۲G و ۴G در روستای آبید از توابع سردشت دزفول نصب و راه‌اندازی شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: پس از به روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت در شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنین روستای آبید، جاده مواصلاتی و مناطق و روستاهای اطراف و نزدیک، از اینترنت پرسرعت همراه اول با کیفیت مطلوب برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت‌ بالا تجربه می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: همچنین با نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل چهار در دکل همراه اول، روستای فالح سرقلعه از توابع بخش مرکزی شهرستان ایذه زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت و مشترکان در این روستا از دیتای همراه اول با سرعت و کیفیت بالا بهره‌مند شدند.

فلاح زاده ادامه داد: این اقدامات به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، در روستاهای استان خوزستان در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی از اهم اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه در مناطق روستایی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا