بورسبورس اوراق

ظرفیت بالقوه صندوق‌های املاک و مستغلات در اقتصاد

یک پژوهشگر اقتصادی بیان کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات از جمله ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که ظرفیت بالقوه بالایی در اقتصاد دارند.  

همچنین بخوانید
طرح

فردین یزدانی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درباره مزیت صندوق املاک و مستغلات، گفت: صندوق‌ها و ابزارهای مالی جدید در بورس از جمله روش‌هایی است که سرمایه گذار و فعال اقتصادی می‌تواند برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی از آنها بهره‌مند شود.

شفافیت قیمت‌ها

یزدانی عنوان کرد: صندوق‌های املاک و مستغلات یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند که ظرفیت بالقوه بالایی دارند و به زودی جایگاه خوبی را در بازار سرمایه کشور پیدا می‌کنند.

این پژوهشگر اقتصادی در ادامه اظهار داشت: ورود فعالان اقتصادی به این صندوق‌ها و راه‌اندازی آن در تا حد زیادی به شفافیت قیمت‌ها و عملکردی مسئولان در بخش مسکن کمک خواهد کرد تا در فضای شفاف‌تری سرمایه‌گذاری‌ها صورت گیرد.

گامی برای گشایش بازارها و صنایع کشور

یزدانی در ادامه با اشاره به تاثیر امضای توافق تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا، گفت: سودآوری صنایع مختلف و مهم کشور به فاکتورهای مختلفی وابسته است اما هر گامی برای گشایش بازارها و صنایع کشور به خصوص در شرایط و تنگناهای صادراتی، می‌تواند کمک بزرگی برای افزایش سودآوری صنایع و بهبود فعالیت آنها باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: کشورهای اوراسیایی طرف‌های تجاری مختص به خود را در بازارهای دنیا دارند و به خوبی عمل می‌کنند. اما نکته اصلی این است که هر نوع گشایش بازاری می‌تواند به دوام و پایداری فعالیت‌های اقتصادی کشور از جمله فعالیت‌های صنعتی کمک کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا