ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کره جنوبی هاب تراشه‌سازی ۴۷۰ میلیارد دلاری می‌سازد

کره جنوبی، برنامه‌های شرکت‌های بزرگی نظیر اس کی هاینیکس و سامسونگ الکترونیکس برای ایجاد بزرگترین هاب تولید تراشه در جهان با هزینه بیش از ۴۷۰ میلیارد دلار و پیوستن به رقابت جهانی برای حفاظت از عرضه داخلی را رونمایی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دولت کره جنوبی، روز دوشنبه طرحی را معرفی کرد که شامل سرمایه‌گذاری ۶۲۲ تریلیون وون (۴۷۱ میلیارد دلار) از بخش خصوصی در سال‌های منتهی به ۲۰۴۷ است. این شرکت‌ها، رقم مذکور را برای ساخت ۱۳ کارخانه جدید تولید تراشه و سه مرکز تحقیقاتی، بعلاوه ۲۱ کارخانه تولید نیمه رسانا، هزینه خواهند کرد. این منطقه که از پیونگ تاک تا یونگین را دربرمی‌گیرد، بزرگترین هاب تراشه‌سازی در جهان خواهد بود و تا سال ۲۰۳۰، ماهانه ۷.۷ میلیون ویفر تولید می‌کند.

همچنین بخوانید

سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده نسبت به زمانی که سئول برای اولین بار از برنامه‌های سامسونگ و اس کی هاینیکس در سال ۲۰۲۳ رونمایی کرد، به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. دولت کره جنوبی که با شرکت‌های خصوصی در زمینه الزامات ملی همکاری نزدیک دارد، حمایت خود را از بخش تراشه‌های داخلی که حدود ۱۶ درصد از کل صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد، افزایش داده است.

این کشور متعهد شده است از محور اصلی اقتصاد خود محافظت کند، در حالی که با افزایش رقابت جهانی دست و پنجه نرم می‌کند. از آنجا که ژاپن و تایوان در مقیاس گسترده، در بخش‌های تراشه‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، دولت کره متعهد شده است که معافیت‌های مالیاتی بزرگ را برای شرکت‌های تراشه‌های محلی، افزایش دهد.

در راستای این برنامه دو دهه‌ای، سامسونگ و هاینیکس قرار است پیچیده‌ترین کارخانه‌های تولید تراشه خود را در داخل کشور بسازند. سامسونگ به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ تریلیون وون تا سال ۲۰۴۷، روی ساخت تراشه برای سایر شرکت‌ها حساب باز کرده است. اس کی هاینیکس که رقیب کوچک‌تر سامسونگ است، قصد دارد در همین مدت، ۱۲۲ تریلیون وون در تراشه حافظه در یونگین سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت کره جنوبی اعلام کرد این منطقه همچنین میزبان شرکت‌های کوچک‌تر طراحی تراشه و مواد خواهد بود. هدف اصلی بهبود خودکفایی کشور در حوزه نیمه‌رساناها و در عین حال، افزایش سهم این کشور در تولید جهانی تراشه‌های لاجیک (قابل برنامه ریزی) از سه درصد فعلی، به ۱۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا