امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

روستا و فعالیت اقتصادی نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد

رییس پژوهشکده آمار گفت: حمل و نقل، خدمات کسب و کار و هتل داری ظرفیت های جدید در حوزه روستاهای کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز ۲۶ دی ۱۴۰۲ نخستین همایش ملی “ظرفیت روستا در اقتصاد ملی” با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، علی کیانی رئیس مؤسسه پژوهش‌های اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و… در محل سالن اجلاس سران در حال برگزاری است. جایگاه و ظرفیت اقتصاد روستا در توسعه کشور (حساب اقتصاد روستا)، نظام راهبری و مدیریت اقتصاد روستا، تحولات جمعیتی و جریان‌های مهاجرتی و تأثیر آنها در اقتصاد روستا، مدیریت زنجیره ارزش پایدار و… از جمله موضوع‌های پیگیری شده در این همایش است.

اشکان شباک، رئیس پژوهشکده آمار گفت: آمار و محاسبه‌های علمی یکی از مهمترین ابزار اندازه گیری عملکرد فعالیت اقتصادی کشور است که سهم بخش‌های مختلف را در درآمد ناخالص ملی مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه حساب اقتصاد روستا یکی از فعالیت‌های پژوهشکده آمار است، افزود: روستا و فعالیت اقتصادی آن نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد که بخش عمده این فعالیت‌ها در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: با مطالعات جدید مشخص شد ظرفیت‌های بالقوه دیگری هم وجود دارد که در بهبود اقتصاد روستا کمک می‌کند مثل حمل و نقل، خدمات کسب و کار و هتل‌داری.

شباک اظهار کرد: این مسائل جدید رشد قابل توجهی در محیط روستایی داشته که به عنوان بخش‌های نوظهور هستند. اگر برنامه ریزی دقیق داشته باشیم می‌توان از این بستر ارزش افزوده ایجاد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا