ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شوک یک ماشین لباسشویی با مصرف روزانه ۳.۶ گیگابایت اینترنت

اینترنت اشیاء جذاب است اما وقتی جذاب‌تر می‌شود که به درستی پیکربندی شده و با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی ساخته شود، در غیر این صورت، مانند آنچه برای یک متخصص فناوری پیشرفته روی داد، می‌تواند پرهزینه باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، یک متخصص فناوری در توییتر، به تازگی از تجربه خود در خصوص یک دستگاه اینترنت اشیاء صحبت کرده که مصرف اینترنت زیادی داشته و روزانه، چند گیگابایت اطلاعات را بدون هیچ دلیل خاصی ارسال می‌کرده است.  به طور مشخص، این دستگاه، یک ماشین لباسشویی ال جی بوده که روزانه، ۳.۶ گیگابایت ترافیک داده داشته است.

همچنین بخوانید

این کاربر که به نام جانی معرفی شده است، به دلیل مصرف زیاد اینترنت، دسترسی این دستگاه به روتر خود را مسدود کرد. اما آیا این دستگاه آلوده شده بود یا به نحوی، در اینترنت دستکاری شده بود یا این مصرف داده برای یک دستگاه هوشمند مدرن، عادی محسوب می‌شود؟

کاربران شبکه اجتماعی تلاش کردند سردربیاورند که چرا یک ماشین لباسشویی ال جی، باید این میزان داده مصرف کند. اسکرین شات صاحب این لباسشویی نشان می‌داد در یک روز، این دستگاه ۳.۵۷ گیگابایت داده ارسال کرده و حدود ۱۰۰ مگابایت داده دانلود کرده و این ترافیک داده، تقریبا ثابت بوده است. در این بین، طبق اسکرین شات رابط کاربری روتر ایسوس، این ماشین لباسشویی تنها در حدود ۵ درصد از ترافیک اینترنت روزانه جانی سهم داشته است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که پاسخ مطلوب به رمز و راز این کشف عجیب، این است که ایسوس را برای گزارش نادرست آن مقصر بدانیم. ممکن است هرگز ندانیم که برای جانی که اکنون از ماشین لباسشویی ال جی خود به صورت آفلاین استفاده می‌کند، چه اتفاقی افتاده است. شرکت ال جی هم بلافاصله به درخواست‌ها برای اطلاعات بیشتر پاسخ نداد.

بر اساس گزارش وب سایت تامز هاردوار، یکی دیگر از دلایل نسبتا بی‌ضرر برای حجم بالای آپلودها، می‌تواند خطایی در سیستم عامل روتر ایسوس باشد. جانی در یک پست پیگیری، یک روز پس از توییت اولیه خود، با توجه به استفاده از داده‌های آی مسیج اپل، عدم دقت در ابزار روتر ایسوس را دلیل این اتفاق عجیب ذکر کرد. سایر کاربران ماشین لباسشویی هوشمند ال جی، داده‌های دستگاه را از روتر خود نشان دادند. به نظر می‌رسد که این لوازم خانگی، معمولا کمتر از یک مگابایت در روز داده مصرف می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا