صنعت، معدن، تجارتمعدن

محصولات زنجیره تولید و صادرات فولاد طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

محصولات زنجیره تولید و صادرات فولاد طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو به نقل از انجمن فولاد، شرکت های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن «شمش فولاد» و ۱۶ میلیون و ۶۲۶ هزار تن «انواع محصولات فولادی» تولید کردند. این رقم در مدت مشابه پارسال، ۲۳ میلیون و ۷۸۶ هزار تن «شمش» و ۱۶ میلیون و ۵۸۶ هزار تن «محصولات فولادی» بود.
این ارقام حاکی از افزایش ۳ درصدی تولید «شمش فولادی» و حدود ۲۵ صدم درصدی «انواع محصولات فولادی» است.
همچنین، طی ۹ ماهه امسال، میزان تولید «گندله سنگ آهن» با ۱۰ درصد افزایش به ۴۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن و میزان تولید «آهن اسفنجی» با ۶.۵ درصد افرایش به ۲۸ میلیون و ۸۸ هزار تن رسید. این ارقام در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ میلیون و ۸۳۸ هزار تن «گندله» و ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن «آهن اسفنجی» بود.

صادرات شمش، محصولات و بالادستی
شرکت های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۵ میلیون و ۶۲۱ هزار تن «شمش» و ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار تن «انواع محصولات فولادی» صادر کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۲۲۴ هزار تن شمش و ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تن انواع محصولات فولادی)، به ترتیب ۷.۶ درصد و حدود یک درصد افزایش نشان می دهد.
افزون بر این، ۷ میلیون و ۲۲۴ هزار تن «گندله» و یک میلیون و ۲۱۴ هزار تن «آهن اسفنجی» صادر شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۶۷۱ هزار تن گندله و۶۳۰ هزار تن آهن اسفنجی) به ترتیب ۹۷ و ۹۳ درصد رشد یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا