بانک و بیمهطلا و ارز

نوسانات اخیر بازار ارز دلایل اقتصادی ندارد/ قیمت دلار به‌ زودی کاهش می‌یابد


عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که نوسانات اخیر بازار ارز ناشی از مسائل سیاسی و تحولات منطقه‌ای بوده و فاقد دلایل اقتصادی است گفت: مانند تجارب قبلی قیمت ها بعد از مدت کوتاهی به روال قبلی خود بازمی‌گردد.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه در این روزها  شاهد اتفاقات و حوادث متعدد امنیتی در سراسر منطقه هستیم که این حوادث تبعاتی را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی به همراه داشته است، اظهار کرد: واقعیت این است که بازار ارز و اقتصاد کشور ما در طول روزها و هفته‌های گذشته کمترین اثر پذیری را از حوادث  نظامی و امنیتی منطقه اعم از یمن و سوریه و پاکستان و … داشته در حالی که در دوره‌های گذشته با رخ دادن چنین مسائلی شاهد جهش شدید نرخ‌ها بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: بازار ارز کشور ما در یک سال گذشته برخلاف پیش‌بینی‌های عجیب عده‌ای ذی‌نفع، شرایط با ثباتی را پشت سر گذاشته که این ثبات نتیجه مدیریت صحیح و تلاش موثر بانک مرکزی است.

همچنین بخوانید

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: این مدیریت صحیح باعث شده، تا امروز که ما در منطقه با اتفاقات و حوادث امنیتی مختلفی مواجه هستیم کمترین اثر را بر اقتصاد کشورمان شاهد باشیم به نحوی که نرخ ارز در بازار آزاد تنها حدود ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

سلیمی افزود: در واقع علی‌رغم تحولات خاصی که در منطقه بوجود آمد و در بازارهای جهانی نیز اثرگذار بود اما افزایش قیمت ارز  در کشور ما با تمام حساسیت‌ها، به میزان اندکی بود که این نشان دهنده ثبات بازار ارز و مدیریت و کنترل بازارساز است.

وی گفت:  واقعیت این است که اگر اقتصاد بسیاری از کشورها در این شرایط قرار گیرد ممکن است دچار تلاطم و نوساناتی بیش از این‌ها شود اما با توجه به سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی خوشبختانه شاهد جهش شدید نرخ پس از بحران‌های منطقه و جهان نبوده‌‌ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه نوسانات اندک بازار ارز ناشی از مسائل سیاسی و تحولات منطقه‌ای بوده و فاقد دلایل اقتصادی است، مانند تجارب قبلی همچون طوفان‌الاقصی قیمت ها بعد از مدت کوتاهی به روال قبلی خود بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا