صنعت، معدن، تجارت

نرخ عوارض تن – کیلومتر از ابتدای دی ماه اصلاح شد

بر اساس ابلاغیه رییس سازمان برنامه و بودجه، نرخ عوارض حمل و نقل کالای ترانزیتی از قلمرو کشور از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن – کیلومتر به میزان چهارصد و پنجاه (۴۵۰) ریال تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، موضوع عوارض حمل و نقل کالاهای عبوری یا ترانزیتی از قلمرو کشور را با محوریت اصلاح عوارض تن کیلومتر از ابتدای دی ماه اعلام کرد.

در این نامه آمده است: شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۴ درخواست شماره ۱۱۹۴۸۱/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۷/۸ آن وزارت در خصوص «اصلاح تعدیل و بروز رسانی نرخ تن – کیلومتر کالاهای عبوری یا ترانزیتی در هر «تن – کیلومتر» را به استناد بند «ب» ماده (۳۰) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور بررسی و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات ذی ربط به شرح زیر تصویب نمود:

۱- نرخ عوارض حمل و نقل کالای ترانزیتی از قلمرو کشور از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن – کیلومتر به میزان چهارصد و پنجاه (۴۵۰) ریال تعیین می‌گردد.

۲- وزارت راه و شهرسازی مجاز است در سنوات آتی به طور سالانه یک بار در سال نرخ عوارض حمل و نقل کالا ترانزیتی از قلمرو کشور را به ازای هر تن – کیلومتر معادل ریالی تا ۰.۴ سنت دلار، بر اساس نرخ روز تسعیر دلار سامانه معاملات الکترونیکی ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (ETS، تالار (دوم) تعدیل و بر همین مبنا اقدام نماید.

۳- وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را به صورت سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

نامه بذرپاش خطاب به منظور نیز به شرح زیر است:

نرخ عوارض تن - کیلومتر از ابتدای دی ماه اصلاح شد

نرخ عوارض تن - کیلومتر از ابتدای دی ماه اصلاح شد

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا