امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید مازاد پیاز و سیب‌زمینی در کشور

با توجه به این که امسال بیش از نیاز کشور پیاز تولید شده، بخشی از محصول تولیدی کشاورزان به فروش نرفته و فقط در فلاورجان اصفهان ۱۸۰ هزار تن پیاز در انبارها باقی مانده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امسال بالای ۵.۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که بیش از نیاز بازار است. کشت سیب زمینی امسال در جهان بالا است از این رو صادرات با محدودیت بیشتری انجام می‌شود. در حال حاضر قیمت عمده هر کیلو سیب زمینی بین ۷ تا ۸ هزار تومان بوده که به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی هزینه تولید هم تأمین نمی‌شود.

همچنین ایوب فصاحت، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص تولید پیاز هم گفت: با توجه به اینکه امسال بیش از نیاز کشور پیاز تولید شده، بخشی از محصول تولیدی کشاورزان به فروش نرفته و فقط در فلاورجان اصفهان ۱۸۰ هزار تن پیاز در انبارها باقی مانده است؛ بنابراین برای کمک به صادرات مازاد تولید، تعرفه صادراتی پیاز با کاهش ۳۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد رسید.

وی تصریح کرد: در خصوص توجه به نیاز مردم نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و با ذخایر احتیاطی که از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایجاد شده، انتظار می‌رود برای مردم در داخل مشکلی نخواهیم داشت و افزایش قیمتی رخ نمی‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا