امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

استفاده از ظرفیت صنایع در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر استفاده از ظرفیت‌های صنایع کشور و سرمایه‌گذاری آنان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جلسه ستاد مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت از ورود و حمایت برخی صاحبان صنایع در این طرح خبر داد و گفت: از صنایع کشور انتظار داریم در راستای مسؤولیت اجتماعی خود در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و در مراحل تولید، کاشت و نگهداری از نهال که تضمین کننده امنیت زیستی، غذایی، ملی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، مشارکت کنند.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های کنوانسیون‌های بین‌المللی، صنایع و کسب و کارهایی که کربن منتشر می‌کنند باید برای جذب این آلاینده سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند و راحت‌ترین کار برای این منظور، کاشت درخت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های بیولوژیک بیومکانیک و مکانیک آبخیزداری اظهار کرد: با این اقدامات علاوه بر تولید اکسیژن می‌توان سالانه در هر هکتار حداقل ۶۰۰ متر مکعب آب در آبخوان‌ها ذخیره کرد و میزان تولید علوفه را حداقل ۱۲۰ کیلوگرم در هکتار افزایش داد.

نوبخت در پایان گفت: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، حساسیت مردم را نسبت به منابع طبیعی بالا برده و مردم پیگیر اجرای این طرح خواهند بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا