امور زیربناییتعاون و اشتغال

نظم در ایمنی کار، بسیار موثر است

وزیر کار گفت: نظم در امور بسیار در حوزه ایمنی موثر است و باید مبنا فعالیت ها باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ارتقا فرهنگ ایمنی کار گفت: با تمام تلاش‌ها و خدماتی که پس از انقلاب در کشور بودیم مشکلاتی هم وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به سفره مردم می‌شود. دولت سیزدهم از ابتدا کار تلاش بر مهار تورم و افزایش دریافتی و نیز ساماندهی وضعیت حقوق و مزایا بود. طرح‌هایی هم برای دهک‌های آسیب پذیر انجام شد و در حال انجام است.

وی افزود: امیرالمؤمنین در نامه ۴۷ نهج‌البلاغه مردم را به ۳ امر سفارش کرده است؛ پرهیزکاری، ورع و نظم. نظم در امور بسیار در حوزه ایمنی کارساز است. در واقع بهداشت کار باید مبنا فعالیت‌ها و ملاک عمل باشد. رعایت نظم در امور مکمل و مقوم ایمنی است. بخشی حوادث ناشی از بی نظمی و کم دقتی‌ها بوده که در این خصوص باید به حادثه معدن طزره اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از آسیب‌های جسمی هم به این امر بر می‌گردد که مثلاً بی دقتی در کارگاهی ساختمانی و ریختن دیوار منجر به قطع نخاع فرد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلفات جاده‌ای کشور اظهار کرد: حوادث دارای علت و معلول است. فوت سالانه ۲۰ هزار نفر در حوادث جاده‌ای زیبنده کشور نیست.

مرتضوی تاکید کرد: بخشی مربوط به خودرو و جاده است اما بخشی به راننده و رعایت اصول ایمنی بر می‌گردد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد عمده حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها است که ناشی از خستگی راننده رخ می‌دهد. در این حوزه هم لازم است آموزش‌های لازم به افراد داده شود.

وی عنوان کرد: قوانین زیادی در جهان وضع شده ضمن اینکه آموزه‌های ما هم پر از آموزش‌های بهداشتی و پرهیز از خسارت‌های ناشی از کار است. امکانات لازم برای ایمنی کار باید فراهم شود تا اقدامات نتیجه بخش باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حتی یک مخاطره هم زیاد است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌ها، آموزش به منظور استحکام و ایمنی در کار است که فردی و جمعی است. آموزش همگانی منجر به افزایش کیفیت فعالیت‌های تولیدی و بهداشت کار می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا