اقتصاد کلان

هویت فعالان اقتصادی با شناسه یکتا شناسایی خواهد شد

میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا برای چهار اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان عینک،دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، خیاطان و فروشندگان موبایل برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید حسین سادات حسینی – رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران – با تاکید بر ضرورت اجرای قانون برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: فرایند تبدیل  مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از ابتدای سالجاری آغاز شده و باید پروسه تبدیل تا پایان امسال به اتمام برسد.

همچنین بخوانید

وی افزود: با توجه به اینکه از سال آینده خدمات دولتی از طریق درگاه های الکترونیکی ارائه می شود؛ بنابراین لازم است صاحبان کسب و کار نسبت به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کنند تا بتوانند از خدمات بانکی و …. بهره مند شوند.

سادات حسینی با بیان اینکه تبدیل مجوزهای کاغدی به شناسه یکتا بر مبنای قانون امری لازم الاجرا است، تاکید کرد: از سال آینده هویت فعالان اقتصادی از طریق شناسه یکتا شناسایی می شوند بنابراین صاحبان کسب و کار باید نسبت به تبدیل مجوزهای خود اقدام کنند.

کاهش بوروکراسی با تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا

شهرام خلیل نژاد – رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان عینک – با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: تبدیل مجوزها به شناسه یکتا منجر به تسهیل فرایند اداری و دریافت خدمات می شود.

وی با بیان اینکه صاحبان کسب و کار با دریافت شناسه یکتا می توانند به کاهش بوروکراسی اداری کمک کنند، افزود: صدور، تمدید، تبدیل و توسعه مجوزها به صورت الکترونیکی از مقدمات تحقق دولت الکترونیک است بنابراین لازم برای تسریع در تحقق دولت الکترونیک همراهی های لازم صورت بگیرد.

خلیل نژاد تصریح کرد: تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی براساس قانون باید صورت بگیرد و اصناف همانند همیشه در مسیر اجرای قانون هستند.

اجرای قانون تبدیل الزامی است

اکبر صدقی – رییس اتحادیه خیاطان تهران – گفت: اجرای قانون تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا الزامی است و تا پایان سال باید تبدیل مجوزها صورت بگیرد.

وی افزود: صاحبان کسب و کار برای بهره مندی از خدمات دولتی لازم است تا شناسه یکتا دریافت کنند.

رئیس اتحادیه خیاطان تهران تاکید کرد که تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا موجب می شود تا میزان مصرف کاغذ در اتحادیه ها به حداقل رسیده و فضاهای زیاد صرف نگهداری از اسناد کاغذی نشود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا