کسب و کار

برای تهیه نمونه قرارداد به کدام سایت مراجعه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نیازهای شهروندان در جامعه، بهره‌مندی از خدمات حقوقی و داشتن قراردادهای محکم و قانونی برای امور روزمره و کارهای مورد نظرشان است. در گذشته دسترسی همه مردم به وکلا و کارشناسان حقوقی با دشواری‌هایی همراه بود. همچنین بسیاری از مردم، با حقوق خود و مزایای امضای قرارداد، آشنایی نداشتند. از طرفی گاهی هزینه بالای دسترسی به وکیل برای تنظیم قرارداد، مانع از آن می‌شد که اشخاص برای امور موردنظرشان قراردادی تنظیم کنند. این موضوع تا حد زیادی باعث ورود ضرر و زیان به اشخاصی شد که قرارداد کتبی نداشتند یا قرارداد آن‌ها در چارچوب قانون و با رعایت حقوق و مصلحت طرفین تنظیم نشده بود.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، در بستر اینترنت، شرایطی مهیا شده ‌است تا مردم در هر نقطه‌ مکانی و در هر زمانی با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بتوانند با حقوق‌دانان باتجربه ارتباط برقرار کنند و برای موضوعات موردنظرشان قرارداد تهیه کنند. این اقدام با تلاش مستمر و ابتکار عمل حقوق‌دانانی ایجاد شد که علی‌رغم دشواری‌های مسیر، برای بهره‌مندی همه مردم از خدمات حقوقی، با تمام قوا و با استفاده از تکنولوژی، این شرایط را فراهم کردند. دراین‌میان بعضی از پلتفرم‌های حقوقی در زمینه تنظیم قراردادهای تخصصی و ارائه نمونه قراردادهای مستحکم و قانونی سابقه درخشان و استمرار بیشتری دارند. ما قصد داریم خدمات آن‌ها را در این مطلب، معرفی کنیم.

کدام سایت برای تهیه قرارداد مناسب است؟

اگر برای انجام موضوع مورد نظرتان، به قراردادی نیاز دارید که توسط شخص یا تیمی حقوق‌دان و با مهارت تنظیم شده باشد، پیشنهاد می‌کنیم، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. زیرا قصد داریم خدمات حقوقی پلتفرم‌های مرتبط با تنظیم قرارداد و مشاوره حقوقی در زمینه قراردادها را معرفی کنیم. بعد از مطالعه این مطلب، شما با خدمات این مجموعه‌ها آشنایی بیشتری خواهید داشت و متناسب با نیاز خودتان، می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات حقوقی مورد نیازتان اقدام کنید.

همچنین بخوانید

حتما شما نیز در سایت‌های مختلف، نمونه قراردادهایی را مشاهده کرده‌اید که بدون بررسی شرایط طرفین و حتی گاهی به ‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرند. این موضوع شاید در ظاهر کمکی خیرخواهانه به مخاطب محسوب شود، ولی واقعیت امر این است که قبل ‌از تنظیم قرارداد یا ارائه هر نوع فرم حقوقی، لازم است شرایط طرفین بررسی شود و هر دو طرف نسبت‌ به محتوای این متن آگاه باشند.

درواقع لازم است شخصی که نمونه قرارداد نیاز دارد، دقیقا قراردادی متناسب با شرایط خودش تهیه کند. همان‌طور که می‌دانید بعضی از اصطلاحات حقوقی در جامعه و قانون با یکدیگر تفاوت دارند. همین موضوع ممکن است، موجب شود تا شخصی قراردادی را به ‌صورت اشتباه تهیه کند. بنابراین لازم است این شخص قبل‌ از تهیه قرارداد، نسبت ‌به متن و محتوای این قرارداد آگاهی داشته باشد و سپس برای تهیه قرارداد اقدام کند.

کدام پلتفرم‌ها در زمینه قرارداد فعالیت دارند؟

بعضی از پلتفرم‌های حقوقی مانند رکلا، لامینگو، بنیاد وکلا و وینداد، در زمینه تنظیم قرارداد فعالیت دارند.

در بین این پلتفرم‌ها، مجموعه حقوقی رکلا به صورت تخصصی در زمینه تنظیم قرارداد و ارائه نمونه قرارداد فعالیت دارد. در سایت رکلا، چت آنلاین همان لحظه، بدون تاخیر و بلافاصله توسط کارشناسان پاسخ داده می‌شود و قبل ‌از تهیه قرارداد، سوالات کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا حد زیادی ابهامات کاربر برای تهیه قرارداد مناسب برطرف می‌شود.

در سایر پلتفرم ها ورود به چت، نیازمند وارد کردن مشخصات کاربر، شماره تلفن یا ایمیل است ولی در چت آنلاین رکلا این موارد نیاز نیست. یعنی کاربر به ‌صورت مستقیم و بدون وارد کردن مشخصات خود، می‌تواند با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کند.

نکته دیگر درمورد پاسخ دهی به کاربران، این است که چت آنلاین در وب‌سایت رکلا از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخ‌گوی کاربران است. همچنین تماس تلفنی با این مجموعه نیز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب امکان‌پذیر است. مطابق بررسی‌هایی که انجام دادیم، در مقایسه با سایر پلتفرم ها دسترسی به چت آنلاین و ارتباط تلفنی با کارشناسان، در پلتفرم رکلا سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد.

در پلتفرم وینداد نیز شما می‌توانید با پاسخ دادن به پرسش‌نامه آماده‌ای که در سایت قرار داده ‌شده، از خدمات آنالیز حقوقی برای کسب‌وکار خودتان بهره‌مند شوید و ریسک‌ها و چالش‌های حقوقی کسب‌وکار خودتان را کشف کنید.

وب‌سایت لامینگو نیز دارای خدمات چت با کارشناسان و خدمات در زمینه تنظیم قرارداد و ارائه نمونه قرارداد است. کاربران می‌توانند در ساعات اداری از ساعت ۸ تا ۱۷:۳۰ با این مجموعه تماس تلفنی برقرار کنند.

بنیاد وکلا نیز یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که در زمینه خدمات حقوقی و ارتباط با وکلا فعالیت دارد. کاربران می‌توانند از خدمات این مجموعه برای تنظیم قرارداد موردنظر شان یا پاسخ به سوالات و ارتباط با مشاوران و وکلا بهره‌مند شوند. پاسخ‌ به سوالات آنلاین کاربران در سایت بنیاد وکلا مطابق توضیحات این سایت، بین ۱۲ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

ویژگی خاص هر کدام از این پلتفرم‌ها چیست؟

همان‌طورکه می‌دانید تخصص و تمرکز بر یک موضوع خاص، موجب افزایش کیفیت در آن محصول یا خدمات می‌شود. بسیاری از پلتفرم ها و سایت‌هایی که در زمینه حقوقی فعالیت دارند، در ارتباط با تنظیم اوراق قضایی، مشاوره حقوقی، ثبت برند و مواردی از این قبیل فعالیت دارند که متناسب با خدماتی که انجام می‌دهند اقدام ارزشمندی محسوب می‌شود.

بااین‌حال بهتر است برای تنظیم قرارداد به یک مرجع تخصصی مراجعه شود که صرفا در زمینه قرارداد فعالیت دارد. از بین پلتفرم‌هایی که خدمت شما معرفی شد، سایت بنیاد وکلا که سایتی باتجربه است، در زمینه تنظیم لایحه، تنظیم قرارداد و بررسی موضوعات مختلف حقوقی تجربه و مهارت دارد. کاربران می‌توانند برای پیگیری مسائل کیفری و حقوقی به این سایت مراجعه کنند.

سایت وینداد نیز در زمینه خدمات حقوقی فعالیت دارد و به‌ صورت تخصصی شرایط حقوقی کسب‌وکارها و شرکت‌ها را بررسی می‌کند و با ارائه خدمات رایگان، چالش‌ها و ریسک‌های حقوقی کسب‌وکارها و شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و راهکارهایی را به کاربران ارائه می‌دهد.

در میان سایت هایی که مطرح شد، دو سایت رکلا و لامینگو در زمینه تنظیم قرارداد و ارائه نمونه قرارداد فعالیت دارند.

البته خدمات حقوقی مجموعه رکلا در زمینه ارائه نمونه قراردادهای موجود، نشان می‌دهد که این مجموعه نسبت لامینگو تنوع قابل توجهی در خصوص نمونه قراردادها دارد که این موضوع به‌خودی‌خود، موجب تمایز این پلتفرم از سایر پلتفرم‌های حقوقی می‌شود. درواقع برای بسیاری از موضوعات روز جامعه، نمونه قرارداد متناسب با نیاز اشخاص، در این سایت موجود است. همچنین سایت رکلا این نمونه قراردادها را با قیمت کمتری نسبت‌به سایر پلتفرم ها به کاربران ارائه می‌دهد.

برای تنظیم قرارداد تخصصی از خدمات کدام پلتفرم استفاده کنم؟

ویژگی‌ها و شرایط هر کدام از پلتفرم های حقوقی را مطرح کردیم تا با اطلاعات بیشتری نسبت ‌به خدمات تخصصی هر یک از این مجموعه‌ها و متناسب با شرایط کسب‌وکار یا شرکت خودتان و توافقاتی که صورت ‌گرفته است، برای تهیه قرارداد اقدام کنید. اگر در زمینه کسب‌وکار و ثبت شرکت خدمات حقوقی نیاز دارید، می‌توانید از طریق وینداد اقدام کنید. البته مجموعه وینداد در زمینه تنظیم قرارداد و اوراق قضایی نیز فعالیت دارد و متناسب با شرایط کاربران، خدمات حقوقی مورد توجه آن‌ها را ارائه می‌دهد.

همچنین اگر مایل هستید تا از خدمات تنظیم لایحه و اوراق قضایی و تنظیم قرارداد بهره‌مند شوید، می‌توانید از بنیاد وکلا برای این این موضوع کمک بگیرید. برای خدمات تنظیم لایحه نیز این مجموعه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهد.

در شرایطی که برای تهیه نمونه قرارداد، قصد دارید از طریق پلتفرم‌های حقوقی اقدام کنید، می‌توانید از طریق سایت رکلا این اقدام را انجام دهید.

سایت لامینگو نیز در زمینه ارائه نمونه قراردادها و تنظیم قرارداد فعالیت دارد.

با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد که سایت رکلا در زمینه تنظیم قراردادهای تخصصی نیز فعالیت دارد و قرارداد مورد نظر شما را در چارچوب قانون و مطابق شرایط شما در کم‌تر از ۲ یا ۳ روز کاری برای کاربران تنظیم می‌کند که این موضوع به‌خودی‌خود دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای است.

آن‌چه یک مجموعه یا پلتفرم را از سایر سایت ها و پلتفرم‌ها متمایز می‌کند، تجربه و تخصص در زمینه یک موضوع خاص است. زمانی‌که یه مجموعه به‌صورت تخصصی در یک حرفه فعالیت کند و به‌صورت مستمر بر روی این حرفه فعالیت متمرکز داشته باشد، قطعا موفقیت آن مجموعه در موضوعی که بر آن تمرکز کرده، بیشتر است. زیرا به نیاز اشخاص جامعه و مقررات مرتبط با تنظیم قرارداد تسلط کامل دارد. در بین پلتفرم‌هایی که معرفی کردیم، مجموعه رکلا به صورت تخصصی در زمینه قراردادها فعالیت دارد و فعالیت خود را بر روی این دسته از خدمات حقوقی متمرکز کرده است.

 

منبع تحلیل

ecomotive

karangweekly

donya-e-eqtesad

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا