ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

قطعی خدمات مشترکان تلفن همراه آمریکایی جبران می‌شود

اپراتور تلفن همراه AT&T آمریکا به مصرف کنندگانی که هفته گذشته با قطعی خدمات ارتباطی این شرکت روبرو شد، اعتبار صورتحساب اختصاص خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت AT&T که شبکه نسل پنجمش، حدود ۲۹۰ میلیون نفر را در سراسر آمریکا پوشش می دهد، پنج شنبه گذشته، به مدت بیش از ۱۰ ساعت، گرفتار اختلال گسترده در خدمات خود شد. این شرکت اواخر روز پنج شنبه، خدمات بی سیم خود را احیا و اعلام کرد این مشکل به دلیل اعمال و اجرای یک فرآیند نادرست استفاده شده در هنگام گسترش شبکه، ایجاد شده است.

همچنین بخوانید

شرکت AT&T اکنون اعلام کرده خسارت مصرف کنندگان را بر اساس میانگین هزینه یک روز کامل خدمات، جبران خواهد کرد. با این حال، سخنگوی این شرکت اواخر روز شنبه نتوانست تخمینی از تعداد مشتریانی که تحت تاثیر این قطعی قرار گرفته اند، ارائه دهد.

کمیسیون ارتباطات فدرال روز پنجشنبه اعلام کرد در حال بررسی این حادثه است. آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا سرگرم همکاری با AT&T برای درک علت این اختلال است. شرکت AT&T روز پنجشنبه اعلام کرد تصور نمی کند حمله سایبری عامل این قطعی شده باشد.

بر اساس پست‌هایی که دپارتمانهای دولتی در چندین شهر آمریکا در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند، این قطعی باعث شد مردم نتوانند با شماره‌گیری ۹۱۱، از خدمات اضطراری استفاده کنند.

در سال ۲۰۲۱، رگولاتورهای آمریکا با دریافت ۱۹.۵ میلیون دلار، به تحقیقات پیرامون قطعی خدمات شرکت «تی موبایل» در ژوئن سال ۲۰۲۰ فیصله دادند. این قطعی که به مدت بیش از ۱۲ ساعت طول کشید، به بیش از ۲۰ هزار تماس ناموفق با خدمات اضطراری ۹۱۱ منجر شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، در مورد مذکور، کمیسیون ارتباطات فدرال برآورد کرد بیش از ۲۵۰ میلیون تماس از مشترکان اپراتورهای دیگر با مشترکان «تی موبایل»، به دلیل این قطعی، ناموفق بود و حداقل ۴۱ درصد از کل تماس ها برای استفاده از شبکه «تی موبایل» در مدت این اختلال، به طور کامل انجام نشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا