بین الملل

اتحاد استان های نفتی آرژانتین علیه رییس جمهور

استان‌های نفتی آرژانتین تهدید کرده اند در صورتی که رییس جمهور جدید این کشور بر اجرای سیاست خود برای کاهش بودجه استان‌ها اصرار کند تامین نفت برای دیگر نقاط این کشور را متوقف می‌کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بوینوس ایرس هرالد، استان‌های نفت خیر آرژانتین اعلام کرده‌اند در صورت اصرار خاویر میلی، رئیس جمهور جدید این کشور، به اجرای سیاست کاهش بودجه استانی اصرار کرده و جلوی رسیدن میلیاردها پزو درآمد مالیاتی فدرال به آنها را بگیرد، تامین نفت دیگر استان‌های این کشور را متوقف می‌کنند.

همچنین بخوانید

ایگناچیو تورس، استاندار چوبوت آرژانتین، اعلام کرده که دولت میلی به طور غیر قانونی جلوی تخصیص ۱۳.۵ میلیارد پزو معادل ۱۵ میلیون دلار درآمد مالیاتی فدرال به چوبوت را گرفته است.

لوییس کاپوتو، وزیر اقتصاد آرژانتین، اعلام کرده این اقدام دولت میلی در راستای وصول مطالبات معوق استان چوبوت و ۹ استان نفتی دیگر این کشور انجام شده است.

سیاست‌های ریاضت اقتصادی میلی که از زمان ورود به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در دستور کار قرار داده اعتراضات گسترده‌ای را در این کشور و به خصوص در استان‌های نفتی در حوزه پاتاگونیا که برای اقتصاد این کشور حیاتی هستند، در پی داشته است.

تورس گفته اگر دولت میلی پایش را از گلوی ما برندار و یک بار برای همیشه به استان‌ها احترام نگذارد، از فردا یک قطره نفت به دیگر استان‌ها نخواهد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا