امور زیربناییتعاون و اشتغال

«طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور» ابلاغ شد

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی«طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور» را ابلاغ کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حبیب الله جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی «طرح قرارگاه آموزش ایمنی کار در کشور» را ابلاغ کرد.

وی افزود: با این ابلاغ مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها به عنوان رؤسای قرارگاه آموزش ایمنی کار در استان‌ها تعیین شدند.

وی به برگزاری همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار در کارگاه‌های کوچک و نواختن نمادین زنگ قرارگاه ایمنی با هدف ایجاد یک نهضت فراگیر آموزش ایمنی در کشور اشاره کرد و گفت: به دنبال همایش مذکور دبیرخانه قرارگاه در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار ایجاد شد.

جلیلی هدف از این اقدام را فراهم کردن طرح جامعی از اهداف، ضروریات، شاخص‌ها و ترکیب این قرارگاه در سطح ملی و استانی عنوان کرد.

وی گفت: وزیر تعاون به عنوان رئیس قرارگاه در احکامی معاون روابط کار را به عنوان دبیر و رئیس مرکز را به عنوان رئیس دبیرخانه قرارگاه منصوب کرد.
رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه دبیرخانه ستادی، آغاز به کار دبیرخانه نظارتی در ستاد و پیگیری تشکیل آن در مراکز استان‌ها، تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی قرارگاه در حوزه آموزش ایمنی و بهداشت کار و ابلاغ آن به استان‌ها، برگزاری نشست‌های توجیهی و نشست‌های علمی با اعضای دبیرخانه ستاد، رؤسا و دبیران متناظر استانی، نظارت بر عملکرد استان‌ها و ارائه گزارش از دستاوردهای قرارگاه به صورت منظم و دوره‌ای خواهد بود.

جلیلی یادآور شد: دبیرخانه‌های متناظر در استان‌ها نیز پس از تشکیل، وظیفه راهبری و اجرای برنامه‌های تبیینی و ابلاغی ستاد را در حوزه آموزش ایمنی کارگاه‌های کوچک در استان‌ها عهده‌دار خواهند بود.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خاطرنشان کرد: بدون شک این اتفاق فرصت مغتنمی بر ای ایجاد یک ساختار منظم، منضبط و کارآمد در راستای ساماندهی نظام آموزش ایمنی نزد کارگاه‌های کوچک خواهد بود و قطعاً به کاهش حوادث شغلی و همچنین ارتقا، حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور می‌انجامد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا